RAIT Faktum & Ariko viis selle aasta alguses läbi uuringu „Suurettevõtete teenindus“, mille raames küsiti eestlastelt tagasisidet kohalike suurfirmade teeninduskvaliteedi kohta.
- Foto: SCANPIX / SILLE ANNUK
Küsitluses vaadeldi kokku 13 kohalikku ettevõtet nii panganduse (Swedbank, SEB, LHV Pank, Luminor Pank, Coop Pank), telekommunikatsiooni (Telia, Tele2, Elisa, Levikom, Starman, nüüdseks Elisa), energeetika (Eesti Energia, Eesti Gaas) kui posti- ja logistikateenuste (Omniva) sektorist.
Uuringu valimiks oli 1003 täiskasvanut vanusevahemikus 15-74 aastat ning valim kujundati üleriigiliselt esinduslikuna piirkonna, soo, vanuse ja rahvuse lõikes.
Teeninduse meeldivuse keskmiste hinnangute (süsteemiga 5-3-1) järgi saavutas parima tulemuse Telia. Teisele kohale asetus Eesti Gaas ning kolmandal SEB. Swedbank langes eelmise aasta kolmandalt kohalt neljandale kohale.
Kliendi probleemide lahendamise ladususes oli parim LHV Pank ning seejärel Swedbank ja Telia. Kahe näitaja kokkuvõttes said parimad tulemused Eesti Gaas, LHV, SEB, Swedbank, Telia.
Suurettevõtetele antud hinnangud mõlemas näitajas on viimastel aastatel olnud pigem kergelt langeva trendiga. Selles on vaieldamatult oma osa ka tarbijate üha kasvavatel ootustel teeninduse kvaliteedile ühiskonnas tervikuna.
Soovitusindeksi (NPS) kohaselt oli parim Telia, millele järgnesid pangad Swedbank, SEB ja LHV.
RAIT Faktum & Ariko ajalugu ulatub 1993. aastasse ning nüüdseks kuulutakse Pan-Balti uuringfirma RAIT Group koosseisu. Eelmise aasta lõpus ühines Rait Groupiga ka GfK Baltikumi üksus.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.