Jaga lugu:

Eesti kaupmeeste kasutamata võimalus

Laagri Maksimarketi pakiautomaatide juures
Laagri Maksimarketi pakiautomaatide juures  Foto: Äripäev AS

E-kaubandus areneb Eestis kiiresti, kuid üha globaliseeruvas maailmas on mitmeid võimalusi, mis on seni kaupmeeste poolt alakasutatud, kirjutab Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel.

Igal nädalal tehakse Eestis äridele kümneid veebipoode, kuid suurte kaubandusplatvormide suunal, mis laienevad väga kiiresti, on aktiivsus pigem madal.

Kuigi väiksed ja keskmised e-kauplused ei kao lähiajal kuhugi, ka neil on oma koht turul olemas, muutuvad järjest võimsamaks jõuks globaalsed kaubandusplatvormid. Võitlus, kes neist platvormidest suudab ennast kehtestada globaalse kaubandusstandardina – platvormina, mida kõik teavad ja kasutavad – on alanud ning sellega peab kohanema nii rahvuslik postiettevõte kui siinsed kaupmehed. Mida varem, seda parem.

Täna võistlevad turuosa jagamise nimel omavahel ameeriklaste Amazon ja Ebay ning hiinlaste Alibaba Grupp (Alibaba, AliExpress, Taobao, Tmall). Siia nimekirja on lisandumas ka internetihiid Google, kes investeeris äsja 500 miljonit Hiina ühte suuremasse e-kaubanduse platvormi JD.com.

Soovivad kogu ahelat

Kui siiani on need kaubandusgigandid pakkunud vaid ostukeskkonda, siis üha rohkem võib märgata, et platvormid soovivad hallata kogu väärtusahelat, sealhulgas logistikat. See aga muudab nad veelgi võimsamaks ja konkurentsivõimelisemaks jõuks kaubanduses. Globaalseid tervikahela lahendusi ehitatakse selleks, et võimalikult efektiivselt lühemat teed pidi ühendada tootja või kaupmees ja tarbija. Kogu selles ahelas on kesksel kohal tarbija vajadused ja terviklik ostukogemus.

Amazon on USA’s ehitanud välja laiahaardelise pakiautomaatide võrgustiku – automaate paigaldatakse juba ka kortermajadesse. Kiireks teeninduseks on neil nii oma lennukipark kui võimsad automatiseeritud laod. Viimase uudise kohaselt alustati Prantsusmaal koos sealse raudtee-ettevõttega pakiautomaatide võrgustiku rajamist, mis muudab kindlasti murelikuks vana Euroopa suured postiettevõtted, kes automatiseerimisega pole ise liialt tegelenud.

Alibaba omanik, maailma üks rikkamaid inimesi Jack Ma ütles hiljuti, et kõik kaubad, mis Ali-platvormidelt ostetakse, peavad jõudma igasse maailma punkti 72 tunniga. „Ma investeerin kogu oma raha sellesse, et see juhtuks. Ja kui jääb puudu, teen kõik, et raha juurde saada,“ ütles ta tänavu mais Alibaba korraldatud Cainiao Global Smart Logistics Summitil, kuhu ka Omniva oli kutsutud.

Loe täismahus artiklit Äripäeva veebist.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt