Selveri ostudirektor Katrin Riisalu tutvustas seminaril „Müügi Edulood: Kuidas müüa jaekettidele?“ seda, kuidas toimub nende jaeketis sortimendi koosolek ning millistest põhimõtetest lähtutakse toote sortimenti arvamisel.

- Sortimendikoosolek Selveris Foto: Maarit Eerme
Selveris lähtutakse toodete sortimenti valimisel erinevatest aspektidest nagu näiteks:
-Kliendi profiilist
-Piirkonnast ja seal elavatest inimestest
-Erivajadustest erinevates kategooriates (nt gluteen, laktoos)
-Turu trendidest
-Tootjate/tarnijate infost (tootjad tunnevad enda ja konkurentide tooteid paremini, kui ostujuht)
-Toote eristuvusest
-Erinevatest hinnaklassidest (odav, kallis, superkallis. Tähtis on, et iga klient leiaks omale vajaliku toote)
-Konkurentide tootevalikust (käime pidevalt konkurentide juures luurel)
-Toodete/pakendi innovaatilisusest
-Toodete kvaliteedi ja hinna suhtest (teinekord võib olla pakend Premium, kuid sisu ei pruugi olla)
-Tootja/hankija usaldusväärsusest
-jne
Lisaks arvestatakse:
-Kaupluse eripärast ehk riiulipinnast kaupluste lõikes
-Toodete või antud kategooria mahakandmiskulust
-Hankijate aktiivsust kampaaniates osalemise kohta
-Analoogtoodete olemasolust ja nende müügist
-Käibekiirusest
Riisalu rõhutas, et toodete müügile saamine on alles teekonna algus.
Selveris on kategooriate ülevaatamine dokumenteeritud ning otsused on läbipaistvad. Riisalu sõnul analüüsivad nad väga põhjalikult kategooriat, alamkategooriat ja segmente. Samuti vaadatakse eelarve eesmärke, kasvu/langust võrreldes eelmise perioodiga, tulu eesmärkide täitmist ning kampaaniate osakaalu ja edukust.
„Tootjate jaoks on oluline nende müüdav bränd, kuid jaeketi jaoks on oluline kogu kategooria edukus,“ sõnas Riisalu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.