Autor: Mihkel Moosel • 17. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milliseid tooteid ei tasu Amazonis müüa?

Oled ettevõtja ning otsid endale käibe suurendamiseks uut müügikanalit? Ilmselt oled kuulnud, kuidas Amazonis kõike osta-müüa saab, kuid milliseid tooteid ei tasu seal müüa.
Foto: Scanpix/REUTERS/Mike Sega

Maailma kõige kiiremini arenevas e-poes on müügil peaaegu kõik, kuid ainult väike protsent sealseid ettevõtteid edukad, sest kõik tooted kahjuks Amazonis müümiseks ei sobi. Suurimaks teguriks edu saavutamisel on õige toote ja niši valik - parem teha õigeid asju kasvõi mõnevõrra valesti kui valesid asju õigesti.

Millised tooteid ei tasu Amazonis müüa:

1. Liiga tavalised kaubad – kuigi just tavakaubad teevad Amazonis enim käivet, siis pead arvestama, et suure tõenäosusega astuksid konkurentsi hiinlaste ja Amazoni endaga. Nende marginaale ja lõpphinda sa trumbata ei suuda.

2. Liiga uued ja innovaatilised tooted – leiutasid midagi enneolematut? Super. Alusta müüki Kickstarteris ja IndieGogos. Amazoni edu sõltub eelkõige otsingumahtudest. Arvesta, et kui su toode pole mingis vormis jõudnud vähemalt “Early majority” faasi, siis sellega tõenäoliselt Amazoni asja ei ole. Keegi lihtsalt ei oska seda otsida.

3. Enamik mööblist – kui sul juhuslikult pole endal hea hinnaga vaheladu sihtriigis, kust tooteid välja saata, võib näiteks diivani müümisel kogu su marginaal ja rohkemgi minna ainult Amazoni logistika kulude katteks. Erandiks on muidugi väiksemad mööbliesemed.

TULEKUL

Koolitus: Edukas müük Amazonis

27. veebruar 2019

Rohkem infot koolituse kohta leiate SIIT.

4. Suurem osa riidekaupasid – siin esineb 3 probleemi: väga madalad hinnad; kõrge tagastusprotsent; fakt, et iga aasta või kahe tagant moetrendid muutuvad. See muudab Sinu senise reviewde töö ja Amazoni “infrastruktuuri” ülesehituse võrdlemisi kasutuks.

5. Käsitöökaup – selle jaoks on palju parem platvorm Etsy. Tõenäoliselt on tootmiskulud ja -mahud Amazoni mudeli jaoks mittesobivad. Amazonil on küll olemas oma Handmade platvorm, kuid see pole senini veel erilist menu saavutanud.

6. Kiirelt riknevad (toidu)kaubad – Amazoni reeglite kohaselt peab kaup säilima vähemalt 3 kuud alates lattu saabumisest (kehtib Fulfilment by Amazon ehk FBA mudeli puhul).

7. Tooted, mille lõpphind on alla 12 USD – on tõenäoline, et kuni 70% lõpphinnast läheb logistikakulude alla. Kui su toote lõpphind on vahemikus 10-15 USD, saab mõnel juhul veel mängida Amazoni Small & Light programmiga, kuid reeglina aitab see säästa logistikakuludelt vaid ca. 10%. Selliste toodete puhul tasub mõelda, kas on võimalik kokku panna toodete komplekte, et saada lõpphinnaks näiteks 30 või 50 USD / EUR.

8. (Kallid) ehted – kullast, hõbedast ja vääriskividega toodete müük saab toimida alles siis, kui sul on võimalik tõestada, et sul on olemas ka “päris” pood, millega teed vähemalt 50 000 USD aastas käivet.

9. Ohtlikud kaubad – lõhkeained, relvad, mitmed kemikaalid ning osad patareidega tooted.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757