Autor: Kaubandus.ee • 25. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milliseid trende toob 2019. aasta e-kaubanduses?

2019. aastaks prognoositakse kaubanduse kasvu. Globaalsed trendid näitavad, et e-kaubanduses pööratakse põhifookus ja tähelepanu logistika tõhususele ning kaupade tarneaja ja kvaliteedi parandamisele. Lisaks on võtmetähtsus tehnoloogial, eriti tehisintellektil.
Foto: Freepik

E-kaubanduse puhul on näha kindlat globaalset trendi, et ettevõtete jaoks on võtmetähtsusega kaupade kättetoimetamise ja logistika kiirusega seotud arendused. „Traditsioonilise kauplemisturu puhul on tarbijatel harjumus saada kaup kohe kätte ning seda peab pakkuma ka e-kaubandus. Seega, mida olulisemaks muutub e-kaubanduse osakaal inimeste igapäevaelus, seda kiiremaks peab muutuma kauba kohaletoimetamine. Vajadus kiire logistilise võimekuse järele on suur, et tagada toote tarne samal päeval või isegi paar tunni jooksul,“ sõnas Baltikumi juhtivasse e-kaubamajade gruppi, Pigu Gruppi kuuluva Kaup24 tegevdirektor Raimondas Žilenas.

E-kaubandusettevõtted otsivad järjest nutikaid lahendusi, et tagada logistikas sujuv tööprotsess, ning et laod oleksid alati varustatud kõige populaarsemate toodetega. „Kaup24 puhul avasime tarnekindluse ja -kiiruse tagamiseks näiteks eraldi laohoone, mis on pühendatud ainult mööbli ehk e-kaubanduses kõige kiiremani kasvava tootekategooria hoiustamisele. Nii saame tagada, et kaup jõuab kliendini samal või järgmisel päeval pärast tellimist,“ tõi Žilenas esile arendusprotsesse, mida turumuutus on nõudnud.

2019. aasta üheks oluliseks trendiks on ka e-poodide külastuste kasv mobiilist. „E-poe eeliseks on piiramatu valik. Näiteks on meil praegu valikus üle 350 000 toote ning kogu kauplus mahub kujundlikult öeldes kliendi telefoni." Kaup24.ee 5-aastane kogemus näitab, et klientide harjumused on selle ajaga palju muutunud ning peaaegu pool nende e-poe külastustest toimuvad juba nutitelefonist. "Ostukorvi analüüsi tulemused on näidanud, et inimesed eelistavad mobiili kaudu osta eelkõige väikseid igapäevatooteid,” ütles Žilenas.

Nutiseadmete kõrval muutub kaubanduses üha igapäevasemaks tehisintellekti rakendamise tähtsus. „Osaliselt automatiseeritud klienditeenindus aitab suurendada kaubanduse tõhusust - tarbijad saavad vajaliku teabe kiiremini ja klienditeenindajad saavad samal ajal teenindada piiramatut arvu kliente,“ lausus ta, kelle sõnul on kaubandussektoris tehisintellekti tehnoloogia üha enam integreeritud.

Kuna konkurents on e-kaubanduse turul tugev, siis keskenduvad ettevõtted üha rohkem uute lahenduste välja töötamisele, et muuta ostlemine kliendi jaoks võimalikult mugavaks. Näiteks selgus Baymard Instituudi läbiviidud uuringust, et 70% ostlejatest jätavad oma ostu pooleli ning 28% poolelijätmistest toimuvad just pika või keeruka maksmisprotsessi tõttu.

Selleks, et Baltikumi ja Eesti e-kaubandus globaalsete arengutega kaasas käiks ja tarbijate nõudmistele vastaks, investeerib Kaup24 aastas miljonit eurot logistikasse, operatsioonide juhtimisse ja IT-süsteemidesse.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757