“Oma enam kui kahe aastakümne pikkuse tegevuse jooksul on Maximast saanud Leedu ärikeskkonna edulugu: ühest kauplusest Vilniuses oleme kasvanud tänaseks Baltikumi jaekaubandusturu liidriks. Anname endale aru, et kasvamaks tugevast regionaalsest turuosalisest tõeliselt rahvusvaheliseks ettevõtteks peame ette võtma muutusi," rääkis Maxima Grupė juhatuse esimees ja tegevjuht Dalius Misiunas.
Tema sõnul soovivad nad, et neid hinnatakse mugava kauplustevõrgu, laia valiku ja heade hindadega samavõrdselt ka kvaliteetse teeninduse ja meeldiva ostukogemuse pärast. "See omakorda nõuab kõikide töötajate isiklikku panust, mistõttu püüdleme selles suunas, et töötajad tunneksid end austatuna, protsesside osalistena ja nende mõjutajatena – kokkuvõtvalt meie organisatsioonikultuuri lahutamatu osalisena,” ütles Misiunas.
Uue strateegia koostamises osalesid otseselt enam kui sada töötajat grupi viies riigis tegutsevatest ettevõtetest, märkis Misiūnas.
Maxima Eesti juhatuse esimees Marko Põder märkis, et grupi uus strateegia annab selged suunised ka jaeketi arengule Eestis.
Grupi strateegia seab fookuse kliendile eesmärgiga olla igapäevaselt tema eelistatuimaks valikuks. Kliendile parima ostukogemuse pakkumise keskmes on mugavam ostukeskkond kauplustes, ostuprotsessi digilahenduste integreerimine, lai valik ning hea hinna-kvaliteedi suhe. Viimase eesmärgi saavutamiseks peab ettevõte parandama oma tegevuse efektiivsust, mis annab võimaluse kulude kokkuhoiuks ja seeläbi ka hindade alandamiseks. Strateegia kohaselt annab senisest efektiivsemate ärijuhtimise lahenduste kasutuselevõtt järgneva 7 aasta jooksul säästu suurusjärgus 500 miljonit eurot.
Strateegia võtmeelemendiks on ka tegevuse jätkusuutlikkus. “Meie eesmärkide saavutamise vundamendi moodustavad vastutustundlikkus, oma klientide ja töötajate heaolu kindlustamine, vastastikku usaldav suhe partneritega, kohalike tootjate toetamine ja julgustamine ning meid ümbritseva keskkonna kaitse,” lausus Misiunas.
Kõrvuti sissepoole suunatud muudatustega näeb Maxima Grupė strateegia ette ka kiiret rahvusvahelist laienemist, millesse investeeritakse kuni 2025. aastani iga-aastaselt ligikaudu 100 miljonit eurot ehk kokku vähemalt 600 miljonit eurot. Nende investeeringute teravik on suunatud kauplustevõrgu tugevdamisele olemasolevatel ja ka uutel turgudel ning uute müügikanalite arendamisel, eesmärgiga saavutada kontsernis igal aastal seitsmeprotsendiline käibekasv.
“Eelmisesse aastasse langes mitu väga olulist sammu just aktiivse laienemise võtmes – omandasime ja integreerisime jaekette Poolas ning olime ka regioonis üks esimesi, kes emiteeris 300 miljoni euroses mahus võlakirju. See loob kindla aluse rahvusvaheliseks laienemiseks ka tulevikus,” märkis kontserni tegevjuht.