Autor: Kaubandus.ee • 20. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubamaja panustab plastjäätmete uue elu andmisele

Kaubamaja ja koostöövõrgustik Adapter kuulutasid välja konkursi „Edasiviiv eluviis“, mille eesmärk on anda plastjäätmetele uus elu. Võistlustöid oodatakse 6.märtsist kuni 20.septembrini.

Konkursi eesmärk on juhtida tähelepanu kile ja plasti taaskasutamise võimalustele. „Ühekordsed pakendid on maailmas suur probleem. Eestlased soetavad aastas ligi 300 miljonit kilekotti, mille keskmine eluiga on 20 minutit. Kahjuks ei ole veel olemas head lahendust, kuidas kile- ja ühekordsetest pakenditest loobuda, kuid meie Kaubamajas usume, et probleemi teadvustades ning väikseid samme astudes saab olukorra parandamisele kaasa aidata,“ räägib Kaubamaja AS juhataja Erkki Laugus, kes on ka konkursi üheks žüriiliikmeks.

Koostöös Eesti teadus- ja arendusasutuste koostöövõrgustikuga Adapter saigi korraldatud konkurss, et leida uusi nutikaid lahendusi kile ja plasti taaskasutamiseks. „Otsime võluvitsa, mis aitaks harida tarbijaid, annaks kasutatavale plastile uue elu või looks samaväärseid alternatiive,“ selgitab Laugus konkurssi eesmärki.

Konkursile saavad esitada ideekavandi ülikoolide, kõrgkoolide ning teadus- ja arendusasutuste tudengid ja esindajad kas meeskonna või üksikisikuna. Ideekavand peab olema uudne ning võimalusel sisaldama ka visuaalseid lahendusi. Konkursile esitatud töid hindab 9-liikmeline žürii, mille koosseisu kuuluvad Kaubamaja, Tartu Ülikooli, Tallinna Tehnikaülikooli, Tallinna Ülikooli, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Tehnikakõrgkooli, „Teeme ära!“ maailmakoristuspäeva, Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskuse ja Eesti Plastitööstuse Liidu esindajad. Hindamisel arvestatakse idee uudsust ja leidlikkust, keskkonnasäästlikkust, töö teostatavust ning mõju ühiskonnale. Konkursi võidutööd tunnustab Kaubamaja 5000 euroga.

„Tunneme Kaubamajas vastutust lisaks klientide heale teenindamisele ka keskkonna ja selle säästmise ees ning usume, et suudame koos oma heade klientidega kilekottide kasutamise vähenemisele olulisel määral kaasa aidata,“ lisab Laugus lootusrikkalt.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757