• 26.03.19, 10:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: enim tellitud tooted ja suurimad emotsiooniostud

Kulleri- ja logistikaettevõtte DPD tellitud üle-euroopalisest uuringust selgub, et kui mujal maailmas ostetakse netikauplustest peamiselt riideid, siis Eesti inimesed tellivad netist peamiselt ilu- ja tervisetooteid ning raamatuid peetakse eelkõige emotsiooniostuks.
Uuring: enim tellitud tooted ja suurimad emotsiooniostud
Kolmandat aastat teostatud DPD üle-euroopalise uuringu järgi on Eestis kogu füüsiliste kaupade turust netiostude osakaal 8,2 protsenti. Eelneva aastaga võrreldes on koguste osas tehnika ja elektroonika käest esikoha endale haaranud ilu-ja tervisetooted, mida tellitakse netioste tehes 40 protsendil kordadest (2017. a – 36%). Tehnikat ja elektroonikat tellitakse 37 protsenti. (2017. a – 39%).
„Huvitav on see, et kui üldiselt on maailmas netiostude osas esikohal selgelt mood ja riietusesemed, siis Eestis on see 34 protsendiga alles kolmandal kohal. Euroopas on see number lausa 47 protsenti,“ märkis DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.
Posti lisas, et põneva faktina tuli DPD tellitud uuringust välja ka see, et Eesti netiostlejad peavad raamatuid peamiselt emotsiooniostuks ehk guilty pleasure ostuks. „Nii arvas lausa 68 protsenti vastajatest. Kõige praktilisemateks ja läbimõeldumateks ostudeks peetakse autode varuosasid, mida hindab emotsionaalseks ostuks 15 protsenti küsitletutest.“
Eesti e-ostlejate hinnangul on 44 protsenti nende ostudest praktilised, 41 protsenti emotsiooniostud, 11 protsenti erakordsest vajadusest tingitud ostud ning ülejäänud 4 protsenti kõik muusugused ostud.
Eesti inimeste e-ostud aastal 2018*:
- ilu- ja tervisetooted (40%)
- tehnika/elektroonika (37%)
- riided (34%)
- jalatsid (30%)
- vaba aja tooteid (26%)
- raamatuid (22%)
- mänguasjad (19%)

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele