Autor: Kaubandus.ee • 27. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

2018. aasta edukaimad uudistooted

Traditsioonilise Eesti Juustu 60. sünnipäevaks välja töötatud Eesti Juust täispiimast oli 2018. aastal kõige edukam uus toode. Rahvusvaheline turu-uuringute ettevõte Nielsen tunnistas oma iga-aastases uuringus 2018. aasta edukaimaks uudistooteks Estoveri täispiimast juubelisarja Eesti Juustu.

Eesti edukaimate uute toodete esikolmikus pälvis teise koha Balbiino kahevärviline Nurr Vanilli-šokolaadijäätis ning kolmanda koha A. Le Coq Premium Double Hops õlu.

Nielseni Balti riikide juht Ilona Lepp märkis, et Eesti oli Baltimaadest ainuke riik, mis paistis 2018. aastal silma 100. aastase iseseisvuse juubelile pühendatud toodetega. „Innovatsioonid ja eksootilised maitsed, samuti toodete uudne kuju või uus pakend võivad köita tarbija tähelepanu, kuid on ilmne, et möödunud aastal Eestis sobisid kokku pidulik meeleolu ja ammused traditsioonid, millede suhtes tarbijad olid sentimentaalsed. Selle tulemuseks oli, et esimese koha, vastavalt objektiivsetele müügiandmetele ning tarbijate hinnangutele pälvis traditsiooniline juust,“ kommenteeris Ilona Lepp.

„Tõime toote turule, tähistamaks eestlaste lemmikjuustu 60ndat sünnipäeva. Eesti Juust täispiimast on meie tehnoloogide austusavaldus Eesti juustu tehnoloogia väljamõtlejatele Urmas Altmerile, Karl Voitkile jt, kes tollal Traditsioonilise Eesti juustu sünni taga seisid. Edukaima uudistoote nominatsioon on meile väga oluline – tarbijate tunnustus on suurim võimalik tähelepanuavaldus,“ ütles Estoveri tegevjuht Hannes Prits.

Konkursil teise koha võitnud toote kohta ütles Balbiino turundusdirektor Heikki Põhi, et see on omanäoline ja iseloomuga kahevärviline pulgajäätis. „Nurr jäätise idee pakkus välja Kalevi rahvas, kusjuures samal ajal töötasid Balbiino tublid tootearendajad just kahevärvilise uue toote ideega. Nii juhtus, et samaaegselt said kokku mõlemad soovid ja seejärel oli juba tore ühiselt edasi töötada,“ rääkis ta.

Eesti ostjate tähelepanu köitsid samuti ka joogid, kolmanda koha sai tugeva humalamaitsega hele õlu A. Le Coq Premium Double Hops. A. Le Coq’i turundusjuht Katrin Vernik kommenteeris, et Premium Double Hopsi unikaalsus seisneb tema koostises – see on tugeva maitsega hele õlu, milles on tavalise Premiumiga võrreldes kaks korda rohkem humalaid, kuid vähem alkoholi – ainult 3,5%. „Tegemist on A. Le Coq’i järjepideva vastutustundliku tootearenduse sammuga õllede kategoorias, kus paralleelselt alkoholivabade õllede valiku suurendamisega pakume ka senisest oluliselt madalama alkoholisisaldusega õllede valikut,“ ütles Vernik.

Nielsen uurib ja hindab igal aastal 19 kõige tähtsamat toidu- ja majapidamiskaupade kategooriat alates piimatoodetest ja lõpetades pesuvahenditega.

Esimese etapi käigus tehakse igas kategoorias kindlaks kolm kõige enam müüdud uudistoodet, teises etapis aga osalevad ka ostjaid ning selgitatakse välja, kui suur hulk tarbijatest on neid tooteid ostnud. Objektiivsete käibeandmete ning tarbijate hulga kokkuvõttes valitakse välja möödunud aasta uudistoodete konkursi võitjad.

Nielsen valib kõige edukamaid uudistooteid alates 2008. aastast.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757