Autor: Kaubandus.ee • 4. aprill 2019

Uudismaiused kasvatasid Fazer Eesti käivet

Fazer Eesti kasvatas 2018. aastal käivet võrreldes 2017. aastaga 1,1% jõudes aasta lõpuks 19,69 miljoni euro tasemele. Kasvu vedas ennekõike magusatoodete müük, mis kasvas 2017. aastaga võrreldes 3,7% 6,82 miljoni euroni. Pagariäri käive jäi mullusega samale 9,87 miljoni euro tasemele.
Meelis Tamm

Fazer Eesti tegevjuhi Meelis Tamme sõnul on Eesti pagaritoodete turg jätkuvalt languses, mistõttu on Fazer stabiilse pagaritoodete käibe ning tugevnenud turupositsiooniga igati rahul.

„Pagaritoodete turg kahanes möödunud aastal 2,5% (toim - Turu-uuringute firma Nielsen andmed perioodil november 2017-november 2018), aga Fazeri müük kasvas pisut ning seda ennekõike kõrgema lisandväärtusega ja kallima hinnaga toodete segmendis. Eriti edukaks osutusid pagaritoodete kategoorias rukkijahust uudistooted. Fazeri toodete turuosa pagaritoodete kategoorias moodustas aasta lõpuks tugevad 16,7%,“ sõnas Meelis Tamm.

Tema kinnitusel on pagaritoodete turul nagu kõikides toiduvaldkondades peamiseks märksõnaks tervislikkus ja seda nii võileibade kui ka üha enam populaarsust koguvate leivasnäkkide osas.

„Tarbijad ootavad, et nende igapäevane söök oleks kõrge toiteväärtusega ning nad on valmis maksma rohkem põnevate retseptide ja kõrge kvaliteediga toodete eest. Nielseni andmetel on toodete tervislikkus Eesti tarbijate silmis kõige olulisem näitaja, mistõttu on ka kõrge lisandväärtusega toodete osakaal pagariturul kasvanud 57%ni kogu pagaritoodete turust. Eestlased on siin võrreldes lätlaste ja leedukatega kindlasti selle trendi kõige aktiivsemad järgijad,“ lisas ta.

Magusatoodete kategoorias oli Fazeril hea aasta, sest lisaks ammustele lemmikutele osutusid väga edukaks ka mitmed uudistooted. Nielseni uuringu kohaselt osutus näiteks Karl Fazer Domino piimašokolaad, mis ühendab Fazeri kaks ikoonilist toodet, Eesti tarbijate seas möödunud aasta parimaks uudistooteks maiustuste kategoorias.

Fazer jätkab 2019. aastal kvaliteetsete uudistoodete lansseerimist ning pakub pagarisektoris uut elamust veebruaris Kristiine Prismas käivitunud käsitööpagarikojaga.

„Tegu on Eesti esimese kaubanduskeskuses tegutseva käsitööpagarikojaga, kus valdav enamus värskeid pätse valmivad otsast lõpuni kohapeal – alates jahu ja vee kokkusegamisest, taigna pikast puhkamisest kuni ahjus küpsemiseni. Pilootprojekt on osutunud ülimalt edukaks ning külastajad on ahjuvärske leivavaliku üle väga rõõmsad – kaalume kindlasti selle kontseptsiooni laiendamist,“ kinnitas Tamm.

Fazer grupp lõpetas 2018. aasta 1,628 miljoni eurose käibega, millest pagaritoodete müük moodustas 552 miljonit eurot, magusatoodete müük 333 miljonit eurot ning teised äriüksused ühtekokku 761 miljonit eurot. Majandusaasta tegevuskasum moodustas 84,2 miljonit eurot ning ettevõte investeeris erinevatesse arendusprojektidesse ühtekokku 50,5 miljonit eurot.

2019. aastal jätkab Fazer grupp oma uue strateegia elluviimist, mille läbivateks põhimõteteks on tähendusrikka toidu valmistamine ja kaasaegseks jätkusuutlikuks toidutootja kuvandi tugevdamine. Fazer on seadnud organisatsooni kõigile üksustele ambitsioonikad keskkonnasäästu eesmärgid ning soovitab kasvatada aasta lõpuks nii käivet kui ka tegevuskasumit.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757