E-smaspäeva aktsiooni algatanud Eesti e-kaubanduse Liidu juhi Tõnu Vääti sõnul eelistab aina enam inimesi teha oste e-poodidest. „Maksekeskuse ja Eesti Panga andmetel kasvab e-ostlemine jõudsalt, umbes 25 protsenti aastas. Kuigi e-ostlemine ei tunne riigi piire ja annab inimestele suurem valiku, tasub meeles pidada, et Eesti e-poest ostmine on võrreldes välismaise e-poega sageli turvalisem. Lisaks on kohalikel e-poodidel selged ja soodsamad garantii- ja tagastamistingimused,“ loetles Väät põhjusi kohalike kaupmeeste eelistamiseks.
„Kaks korda aastas toimuv E-smaspäev on kui Eesti e-poodide Black Friday, kus Eesti kaupmehed tutvustavad ennast ja oma kaubavalikut läbi ahvatlevate sooduspakkumiste, kingituste või tasuta tarne,“ lisas ta.
Suuremate tuntud e-poodide kõrval osalevad 2014. aastal liidu algatatud aktsioonis ka väiksemad kaupmehed, sel aastal kokku 135 e-poodi. „Eelmisel sügisel külastas E-smaspäeva veebilehte 24 tunni jooksul pea 50 000 inimest ja nii mõnigi osalenud e-pood mitmekordistas oma päevakäibe. Hinnasoodustused E-smaspäeval on kuni 50-60 protsenti, lisaks pakuvad paljud e-poed kingitusi ja tasuta tarnet, seega ootame ka sel aastal mõningast ostuhullust,“ täiendas Väät.
Eelmiste aastate E-smaspäeva tulemuste järgi ostetakse sel päeval peamiselt hooajalist kaupa. 2018. aasta kevadisel E-smaspäeval olid kõige populaarsemad aiamööbel, õue-eluks tarviline ja suveriided, samuti ilu- ja tervisetooted, tehnika ja elektroonika.
E-smaspäeva on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kaks korda aastas korraldatav e-ostlemise päev, kus liidu liikmed ja erinevad veebipoed teevad 24-tunni jooksul sooduspakkumisi. E-smaspäev toimub iga novembrikuu ja maikuu teisel esmaspäeval.