Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät avaldab tulemuste üle hea meelt ja tõdeb, et arvestades kogu e-ostlemise käivet, sh nii kodumaiseid kui ka piiriüleseid oste, moodustab see kokku pea viiendiku kogu jaekaubanduse mahust. „Statistikaameti andmetel oli jaekaubanduse maht mais 646 miljonit eurot, e-oste tehti aga 114 miljonit euro väärtuses, seega 18-19 protsenti,“ rõõmustab Väät e-kaubanduse osakaalu kasvu üle.
Eesti Panga kinnitusel tehakse e-oste peaaegu võrdselt nii kohalikest kui ka välismaistest e-poodidest. Võrreldes aastataguste tulemustega on aga kiiremini, 39 protsenti, kasvanud just Eesti e-poodidest tehtud ostud.
Vääti sõnul näitab tugev kasv Eesti tegijate konkurentsivõimet välismaiste e-poodide kõrval. „Eesti e-poed, kokku on neid meie hinnangul 4500-5000 aktiivselt tegutsevat, panustavad järjekindlalt ostukogemuse, parema kaubavaliku ja tarnetingimuste parendamisse, et e-ostlemine oleks võimalikult mugav ja kiire,“ selgitas Väät. „Just kiire kaupade kohale toimetamine, mõistlikud tagastustingimused ning turvalisus on põhjused, miks aina enam inimesi eelistab ja ka rohkem usaldab välismaiste asemel kohalikke e-poode,“ lisas ta.
Eesti Panga äsja avaldatud e-ostlemise statistika näitab, et 2019. aasta 5 kuu kokkuvõttes kasvasid e-ostud eelmise aastaga võrreldes 28 protsenti, Eestist tehtud ostude käive kasvas 37 protsenti, välismaalt tehtud ostud suurenesid 21 protsendi võrra. Eestist ostlemisel kasutatakse sagedamini pangalingiga maksmise võimalust, maikuus tehtud ostudest moodustasid 76 protsenti pangalingi kaudu tehtud tehingud.