Coop Eesti kasvatas enim turuosa

2018. aasta majandustulemuste järgi on jaekettide turuliider jätkuvalt Coop Eesti omades toidu- ja esmatarbekaupade jaeturust ligi 23%. Ettevõte on igal aastal enda turuosa tasahaaval kasvatanud ning liidrikohta kindlustanud.

Jaanus Vihand  Foto: Andras Kralla

Eelmise aasta majandustulemuste põhjal kaotasid kõige enam turuosa teist aastat järjest Rimi Eesti Food (-0,61%) ning Prisma Peremarketi turuosa on vähenenud neli aastat järjest. 2014. aasta majandusaasta aruande põhjal oli Prisma Peremarketil 9,1% toidukaupluste turust, eelmise aasta andmete põhjal on turuosa langenud 6,6% peale.

Möödunud aastal kasvatasid kõige enam enda turuosa Coop Eesti (+0,77%) ja OG Elektra (+0,62%).

Kokkuvõtte tegemise hetkeks ei olnud Äripäeva Infopanka veel Aldar Eesti majandusaasta aruanne jõudnud.

Coop Eesti

Coop Eesti kirjutab enda majandusaasta aruendes, et möödunud aasta oli nende jaoks väga edukas ja tehti läbi aegade parimad müügitulemused. Käive kasvas aastaga 35,2 miljonit eurot. Coop Eesti 2018. aasta jaekaubanduse netokäive oli 589,0 miljonit eurot, mis ületas mullust aastat 6,3% võrra. Coop Eesti ärikasum aruandeaastal kokku oli 11,6 miljoni euro. Aasta varem oli Coop Eesti ärikasumi suurus 14,8 miljonit eurot. Lisaks selgus Emori teostatud uuringutest, et Coop´i peetakse Eesti üheks kõige mainekamaks ettevõtteks ning oma sektoris ollakse parima mainega. 2018. aasta lõpu seisuga kuulus Coop Eesti ühistutele 340 müügiüksust, vähenedes aastaga 3 võrra.

Käesoleval aastal plaanib Coop Eesti rakendada uusi tehnoloogilisi lahendusi, et kaubandusvõrgu efektiivsust suurendada. Samuti soovitakse veelgi tihendada koostööd kohalike tootjate ja tööstustega.

Maxima Eesti

Maxima Eesti keskendus 2018. aastal eriti äriprotsesside efektiivsuse parandamisele ning ettevõtluskultuuri muutusele. Ettevõte kirjutab ka majandusaasta aruandes, et aktiivsete müügikampaaniate kõrval hoidsid nad oma kauplustes tavahinnad turu madalaimal tasemel. 2018. aastal avati 3 uut kauplust.

2018. aastal küündis Maxima Eesti müügitulu 481,8 miljoni euroni, mis on 3,8% rohkem kui aasta varem. 2018. aasta ärikasum oli 7,9 miljonit eurot, jäädes eelmise aastaga võrreldes samale tasemele. Tegevuskulud vähenesid 16,1%.

Maxima tahab olla aastaks 2025 klientide jaoks hinnatud valik iga päev. Aruandes kirjutavad, et nad saavutavad selle siis, kui kõigil on ettevõttes hea töötada ehk on hinnatud töökoht töötajate jaoks. Nende jaoks tähendab olla kliendi eelistatud valik iga päev seda, et kauplused paiknevad mugavas asukohas, tootevalik on hea ja õige ning hinnad on soodsad. Samuti pakuvad nad suurepärast teenindust ja meeldivat ostukeskkonda. Maximast saab ühtne organisatsioon, mis toetab kaupluse edukat toimimist.

Selver

Selveri 2018. aasta müügitulu oli 452,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga perioodil 4,8%. Selveri kauplustes tehti eelmisel aastal 38,8 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta ostude arvu 3,1% võrra. Edukas on olnud ka e-kaubanduse valdkond, kus müügitulu on kasvanud aastaga 38%.

Ettevõtte puhaskasum oli 14,6 miljonit eurot ületades 2017. aasta puhaskasumit 1,4 miljoni euro võrra.

Selver avas möödunud aastal Tallinnas 2 kauplust ning sulges ühe kaupluse. Avati e-Selveri komplekteerimiskeskus ning laieneti teenusega Pärnusse ja Raplasse.

2019. aasta prioriteediks on jätkuvalt klientidele suurema lisaväärtuse ja innovatiivsete lahenduste pakkumine, turuosa kasvatamine ning jätkuv efektiivsuse suurendamine.

Rimi Eesti Food

Rimi Eesti 2018. aasta müügitulu oli 2018. aastal 374 miljonit eurot, seega oli aastane käibe langus 0,9%.

2018. aastal avati Tallinnas neli uut kauplust ning renoveeriti ka neli kauplust. Ettevõte investeeris uute kaupluste rajamisse ja olemasolevate kaupluste uuendamisesse 8,7 miljonit eurot.

Rimi osaleb aktiivselt ühiskonnaelus ning 2018. aastal pälvis ettevõte „Töötervise Aastaauhinna“. Keskkonnaministeerium omistas ettevõttele 2018. aasta eest tiitli „Aasta Keskkonnasõbralik Ettevõte.“

Prisma Peremarket

2018. aastal oli ettevõte käive 170,7 miljonit eurot.

Ettevõtte jaoks oli 2018. aasta muutuste aasta, kus jätkus 2016. aasta lõpus alustatud protsesside efektiivistamine. Samuti arendati tarneahela arendamise käigus efektiivseid väljapanekuviise ja elektroonilise vastuvõtu osakaalu. Eelmisel aastal uuendati ka kaupluste interjööri.

Prisma Peremarket plaanib jätkuvalt ja läbikaalukalt laiendada oma tegevust Eesti jaeturul. Eelmisel aastal ühtegi kauplust ei avatud, kuid lähima nelja aasta jooksul plaanitakse avada 8-10 uut supermarketit. Olemasolevate kaupluste renoveerimisse investeeriti 1,6 miljonit eurot.

Järgmise aasta olulisemateks eesmärkideks on oma kliendibaasi ning –arvu kasvatamine ja tegevuse jätkuv efektiivistmine.

OG Elektra

2018. aastal oli OG Elektra müügitulu 140,67 miljonit eurot, mis on 16,5% rohkem kui aasta varem. Puhaskasumit teeniti 7 miljonit eurot. Ettevõttel on 63 toidu- ja esmatarbekauplust ning 2 tööstuskaupade kauplust.

2018. aastal investeeriti põhivarasse kokku 17,2 miljonit eurot, sealhulgas 7,3 miljoni euro eest võeti arvele lõpetamata põhivara.

Seoses pideva laienemisega on tekkinud vajadus kesklao laiendamiseks ja kaasajastamiseks. Aruandeaastal teostati 10 500 m2 pinnaga lao projekteerimine, valiti ehitaja ja sügisel alustati ehitustegevust. Uue lao valmimine on planeeritud jooksva aasta lõppu. Lao valmimisega muutub ettevõtte logistikasüsteem palju kiiremaks ja efektiivsemaks.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700