Uute sõiduautode müük langes juunis veidi, poolaasta kokkuvõttes püsib aga stabiilsena, teatas AMTEL.
- Toyota oli juunis eestimaalaste seas popim automark. Foto: Reuters/Scanpix
Kui mais kasvas uute autode müük aastases võrdluses, siis juunikuu näitas väikest langust. Automüük kukkus juunis 5,5%. Kuue kuu kokkuvõttes on tänavu läinud kaubaks 13 933 uut sõiduautot, mis on 1,8% vähem kui mullu samal perioodil.
Juunis olid tarbijate hulgas populaarseimaks väiksemad keskklassi autod, mis moodustasid kogumüügist 26,4%. Jätkuvalt ostetakse rohkelt ka keskmiseid maastureid, milliste osakaal oli juunikuisest müügist 23%.
Diiselautod moodustasid kogumüügist umbes viiendiku, samas kui kasutatud sõiduautode impordist oli diiselautosid ligi kolmveerand. Hübriidautosid läks kaubaks 268 ja elektriautosid 18.
„Bensiinimootoriga sõiduautode osakaalu tuntav kasv uute autode müügis on ka Euroopa Liidu üldine trend,“ kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Seda hoolimata faktist, et diiselmootor on täna veel kõige efektiivsem jõuallikas ja ka heitgaaside osas praktiliselt puhas," ütles Sillat.
Toyota endiselt popim
Automarkidest jätkas ka juunis edetabeli tipus Toyota, mida müüdi 457. Järgnesid Škoda ja Renault vastavalt 316 ja 255 müüdud sõiduautoga. Mudelite esikolmikusse mahtusid kaks Toyota mudelit, Corolla ja RAV4, vastavalt 193 ja 126 autoga ning kolmandaks enim müüdi Škoda Octaviat (111).
Juunis langes ka tarbesõidukite müük – 596 müüdud sõidukit on 6,3% vähem kui mullu. Poolaastaga on tänavu läinud kaubaks 3310 uut tarbesõidukit, mida on 7% vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Markidest oli edukaim Peugeot 86 sõidukiga ning teise koha haaras rohkelt busse ja veokeid müünud Scania 82 sõidukiga. Kolmandaks enim eelistasid tarbijad Citroeni, milliseid osteti 70.
Seotud lood
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele