• 07.01.20, 11:26

KFC turuletoomise õppetunnid ja Apollo Grupi tulevikuplaanid

Apollo Grupi juht Jaanus Vihand rääkis Hando Sinisaluga Äripäeva raadio hommikuprogrammis tuleviku plaanidest ning KFC turule toomisest.
Apollo Grupi juht Jaanus Vihand ja Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits KFC ametlikul avamisel
  • Apollo Grupi juht Jaanus Vihand ja Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits KFC ametlikul avamisel Foto: Andras Kralla
Apollo tegeleb mitme erineva valdkonnaga, kuid kindlasti viimase aja kõige silmatorkavam saavutus on teil KFC Eestis turule toomine. Millest selle populaarsus on tingitud?
KFC populaarsus on tingitud mitmetest asjadest. Esiteks on tegemist ikoonilise brändiga. Teiseks on kana väga hea, mis seal tehakse. Kui see on õigesti tehtud on see tõepoolest hea. Kui rahvas käib ja on järjekord, siis neile meeldib.
Maailma teiste riikidega võrreldes on kindlasti kvaliteet erinev, kuna seal on palju tegureid, mis maitset mõjutavad. Alustades komponentidest – kana, kust see on ostetud ja kuidas toidetud. Meie kana tuleb Leedust ning ma ei saa välistada, et kunagi hakkab see ka Eestist tulema. Teine mõjutaja on kliima ja õhk. Paneering on oluline ja kui rääkida õhu niiskusest ja koostisest siis see hakkab ka maitseomadusi mõjutama.
Kuidas olete hakkama saanud KFC klienditeeninduse taseme hoidmisega ja mis on lahendus tekkinud tagasilöökidele?
Ülemiste KFC menüü on väga suur ning teeb täna kaks korda suuremaid mahtusid, kui olime arvestanud. Avamise ajal olid seal tunnised ja kahetunnised sabad, kuid täna on tipptunnil 10 – 15 minutiline saba. See ei ole midagi üle jõu käivat. Muudel aegadel olen kuulnud, et inimesed lähevad, tellivad ja saavad oma toidu kohe kätte.
Töötame teeninduse kallal ning arendame inimesi. Näeme, et Eestis on inimestega keeruline. Kui Apollo muud ärid on juhitud Eestist, siis KFC on juhitud Leedust. Nad näevad, et Eestis on inimestega olukord teistsugune ning raskemat tööd ei viitsita enam teha. Lätis ja Leedus pidi sellega lihtsam olema.
Mida olete õppinud KFC turule toomisest kõige rohkem?
Iga projektiga õpime päris palju. KFC on üks osa ja mitte kõige suurem meie tänasest ärist. Oleme sellega õppinud kogu frantsiisi maailma ja neid nõudeid, mis peavad olema täidetud. Näiteks kõik restoranide võtmeisikud peavad olema YAM! Brandsi (Ameerika Ühendriikide ettevõte, mis on kiirtoidurestoranikaubamärkide KFC ,Pizza Hut ja Taco Bell omanik) poolt kooskõlastatud ja kinnitatud ning see paneb teatud aja protsessidele juurde.
Kui palju on mahtude suurust ja populaarsust võimalik ette ennustada?
Ega seda ei olegi võimalik lõpuni välja planeerida. Kui vaadata KFC maailma, siis see on väga suur. Teame, et erinevatel restoranidel on erinevad mahud erinevates piirkondades. Me teadsime Läti ja Leedu mahtusid. Kuid kindlasti Ülemiste ja Kristiine mahud leevenevad, kui teeme restorane juurde. Täna ei ole me oma äri avanud veel Woltile ja Boltile, kuna kohapealne teenindus võitab kogu jõu ära.
Eks see populaarsus oli kõigile üllatav.
Mis plaanid on teil uuel aastal ja aastakümnendil. Millised on Apollo Grupi peamised arengusuunad?
Apollo Grupi kogu idee tugineb kolmel punktil – teha inimesi targemaks, hoida tervetena ja teha õnnelikumaks. Meie tänased ärid põhinevad neil kolmel punktil.
Kuna tegutseme neljas riigis (Eesti, Läti, Leedu ja Soome), siis meie plaanid on nende kõikide riikidega seotud. Kahtlemata kavatseme avada neis riikides restorane ja kinosid. Täna oleme Eestis kino turuliider ning ma ei näe ühtegi põhjust, miks me ei võiks seda olla ka Lätis ja Leedus.
Kino puhul on järjest enam tähtsad teenindus, keskkond ja teenused – mõnusad toolid, hea heli ja pildi kvaliteet. Toitu tellimine on ka populaarne ning see on meie eelis teiste ees, kuna oleme suutnud selle hästi ära lahendada.
Uutest ärisuundadest on veel vara rääkida, aga plaane on. Hetkel neli turgu on meie jaoks piisavalt ambitsioonikad. Kuid oleme mõlgutanud mõtteid päris uutest ärisuundadest ja turgudest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele