Autor: Kaubandus.ee • 11. märts 2020

DPD on oma sektoris ainus 100% süsinikuneutraalne ettevõte

Eesti koos terve Euroopa Liiduga on võtnud endale eesmärgiks aastaks 2050 saavutada süsinikuneutraalsus ning riikide kõrval on selle nimel lubanud pingutada ka paljud eraettevõtted. Logistikaettevõte DPD on 100% süsinikuneutraalne olnud juba aastast 2013?

„DPD on suutnud oma klientidele pakkuda süsinikuneutraalset pakivedu juba pikemat aega ning me ei ole selle eest klientidelt kunagi ka mingit lisatasu soovinud, sest see on olnud kogu grupi põhimõtteline tegevussuund,“ selgitas DPD Eesti personali ja keskkonnahoiu juht Annika Oruaas.

„Maailmamastaabis on Eesti väga puhta keskkonna ja õhuga riik, kuid vastutustundliku ärina ei saa me olla ükskõiksed ja arvata, et tegevused teistes riikides meid ei puuduta. Me kõik elame ühel planeedil ning tahame oma lastele pärandada samuti jätkusuutliku elukeskkonna,“ märkis ta.

„Täielik süsinikuneutraalsus on meil juba aastast 2013 läbi paljude tarkade valikute ja eesmärgi hoida kõikides oma otsustes ja tegevustes prioriteet just keskkonnahoiul. Oluline märksõna on püsiv optimeerimine. DPD CO2 gaaside vähendamisel on ligi pool saavutatud puhtalt optimeerimise tulemusel,“ märkis Oruaas. DPDs kasutusel olev tarkvara arvutab igal hommikul välja iga kulleri just selle päeva pakkide kõige optimaalsema teekonna, et vähendada läbitavaid kilomeetreid.

Suure kokkuhoiu on andnud ka teiste tarkade digitaalsete lahenduste kasutamine(näiteks klientidele mõeldud iseteeninduskeskkond, kus inimene saab jooksvalt märkida, kuhu ja mis kell ta tahaks pakki kätte saada, on tunduvalt vähendanud kullerite n-ö tühisõite).

DPD panustab tugevalt ka oma autopargi ja infrastruktuuri keskkonnasõbralikumaks muutmisele. „See tähendab, et uuendame regulaarselt oma autoparki, et kasutusel oleks kõige efektiivsemad ja keskkonnahoidlikumad sõidukid, võtame üha rohkem kasutusele alternatiivseid sõiduvahendeid nagu näiteks elektrisõidukid, jalgratta- ja jalgsikullerid ning muudame oma hooneid keskkonnasõbralikumaks. Oleme kokku arvutanud, et keskkonnasõbralikud sõidukid kombineerituna kulleritele tehtava säästva sõiduviisi koolitusega hoiavad aastas ära kuni 2000 tonni süsinikgaaside õhku paiskamise.“

Digitaalsed lahendused kombineerituna keskkonnasõbralikuma infrastruktuuriga on DPD grupi jaoks toonud kokkuhoiu kütuse ja ajakulu pealt keskmiselt 10%. Iga päev on teedel sõitmas tuhanded DPD masinad ning 10% kokkuhoidu on seega väga märkimisväärne võit.

Oruaas lisas, et grupis uuritakse näiteks väga tähelepanelikult ka pakiautomaatide võrgustiku mõju keskkonnale ja selle rolli CO2 vähendamises, sest tarne pakiautomaati on märksa keskkonnasäästlikum kui igale kliendile saadetiste koduukse taha transportimine.

Väiksema jalajälje jätmise kõrval on DPD grupil üle maailma palju erinevaid ettevõtmisi, et lõplikku süsinikneutraalsust saavutada. Ettevõte finantseerib näiteks mitmeid rohelise energia tootmise projekte üle maailma, alustades prügimäe gaaside kogumisest ja kasutamisest Brasiilias kuni tuuleparkideni Indias.

E-kaubanduse kiire kasv tähendab seda, et ostmine on muutunud aina lihtsamaks ja kättesaadavamaks ning kaubamahud on kasvavas trendis. Sellega koos on kasvanud ka vajadus vastutustundliku tegutsemise järele. „Meil endil on väga hea meel näha, et keskkonnasõbralikkus ja jätkusuutlikud väärtused on aina rohkem tähelepanu all ja aina enam uurivad ka erinevad ettevõtted ja kliendid, et kui keskkonnasäästlikult nende koostööpartnerid oma tegevusi läbi viivad. Juba paljud suurettevõtted võtavad seda oma otsuseid tehes tugevalt arvesse ning otsivad tarnijaid, kes jagavad nendega samu väärtusi,“ märkis Oruaas. „Oleks ju ka natuke veider, kui näiteks ökopood kasutaks keskkonnale kahjulikke pakendeid või transporti.“

Aastal 2018 toimetas DPD üle maailma kohale 1 214 873 718 saadetist, mis tekitas kokku 997 569 tonni CO2-e, mis tähendab 0,821 kg süsinikemissioone ühe paki kohta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757