Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kaupmeeste liidu juht: e-kaubandus ei suuda piisavat leevendust pakkuda
Eesti kaupmeeste liidu tegevjuhi Nele Peili sõnul ei ole e-kaubandus päästerõngas, mis aitab koroonakriisi tõttu suletud kauplused hädast välja.
„See ei ole sugugi nii,“ kinnitas Peil Äripäeva raadiohommikus. „E-kaubandus on paljudele veel kahjumlik, seda just toidukaubanduse vaates. Ja teiste poodide jaoks ei kompenseeri see ligilähedaseltki seda käivet, mis kauplustes saadakse.“
Kaubandusvaldkond pakub otseselt tööd enam kui 72 000 inimesele, lisaks koostööpartnerid teistes sektorites, kellest ajutisele tööseisakule jääb lähiajal kuskil kolmandik. Seetõttu pakkus Eesti Kaupmeeste Liit peaminister Jüri Ratasele välja meetmed Eesti teiseks suurima sektori päästmiseks.
Eesti suurimad kaubanduskeskused saatsid valitusele toetusavalduse Kaupmeeste Liidu esitatud ettepanekule majanduslikeks leevendusmeetmeteks, et vältida kaubandus- ja teenindussektoris massilist pankoti- ja koondamislainet.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.