Autor: Kaubandus.ee • 22. juuni 2020

2020 kõige ostetavam jaaniliha on šašlõkk

Tarbija eelistuses on toimunud muutus. Kui veel aasta varem oli kõige populaarsem jaanitoode grillvorst, siis sel aastal on esikohale tõusnud šašlõkk, teatas Atria Eesti AS, mille tuntuim kaubamärk on Maks & Moorits.

Käesoleva aasta kevadsuve kõige eelistatum grillbränd on Maks & Moorits, selgus turu-uuringute firma Nielsen läbi viidud uuringust, milles osales 1600 vastajat. Maks & Moorits lihatooteid eelistab grillimiseks 55% vastanutest.

Atria Eesti müügidirektor Meelis Laande sõnul on möödunud eriolukord muutnud inimeste maitse-eelistusi. Kui veel aasta varem oli jaanidel ostetuim tootekategooria grillvorst, on sel aastal populaarsust kasvatanud šašlõkk ja tõusnud tarbija valikus esikohale. „Lõppenud kevadine eriolukord on muutnud inimeste hoiakuid ka lihatarbimises. Inimestel on rohkem aega ja nad on nõus võtma ette šašlõki küpsetamise, mille valmistamise ajakulu võrreldes grillvorstidega on mõnevõrra suurem. Veel aasta tagasi taolist šašlõki populaarsust täheldada ei saanud ja müüginumbrites oli esikohal selgelt grillvorst,“ märkis Laande.

Jaanipäev kasvatab lihatarbimise kahekordseks

Nõo Lihatööstuse hinnangul tarbivad eestimaalased jaaninädalal ligi kaks korda rohkem lihatooteid kui muul ajal suvel. Kokku tarbitakse tänavu juunis Eestis umbes 12 000 tonni lihatooteid.

Ettevõtte arvutuste kohaselt söövad eestimaalased suvel ära keskmiselt 2500 tonni liha nädalas, kuid jaaninädal kasvatab lihatarbimise lausa 5000 tonni peale. Kõige enam süüakse jaanipäeval grillvorste, kuid vorstidele on jõuliselt kandadele astumas kanaliha.

„Eestlased on jaanipäeval vorstiusku: rahva lemmikud on nii tavalised grillvorstid kui ka toorvorstid, mis moodustavad suvetoodete müügist kokku ligi poole. Populaarsed on ka erinevad grill-lihad ja šašlõkid. Võidukäiku teeb kanaliha, mida eelistatakse ka grillimisel üha enam,“ ütles Nõo Lihatööstuse juhataja Toomas Kruustük.

„Lihatoodete tarbimisel on selge suund tervislikkuse suunas – eelistatakse ehtsaid lihatooteid, mille rasvasisaldus pole liiga suur. Eestimaalased söövad varasemast rohkem kanaliha, mille üheks põhjuseks ongi kindlasti selle tervislikkus, kuid olulist rolli mängib ka linnuliha hind, mis on eelmise aastaga võrreldes oluliselt langenud,“ lisas Kruustük.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757