Selleaastase koroonakriisi valguses on palju räägitud sellest, et väiksemate riikide majandused ja seal tegutsevad ettevõtted saavad keerulistes tingimustes paremini hakkama. Nende väidete tõepärasuse uurimiseks süvenes statistikaameti juhtivanalüütik Jaanika Tiigiste andmetesse Euroopa Liidu jaekaubandusettevõtete käekäigu kohta alates märtsist kuni juuni lõpuni.

- Sporditarvete kauplus
- Foto: Andres Haabu
Märtsis pöördus Euroopa Liidu jaekaubandusettevõtete müügitulu üle pika aja langusesse ning vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7%. Müügitulu langust mõjutasid liikmesriikides laialdaselt kasutusele võetud koroonaviiruse tõkestamise meetmed. Müük vähenes rohkem kui pooltes liikmesriikides, enim ehk 21,6% tol hetkel viiruse poolt kõige rohkem kannatada saanud Itaalias, samuti 14,6% nii Bulgaarias kui ka Sloveenias. Balti riikidest vähenes Läti ja Leedu jaekaubandusettevõtete müügitulu, mis kahanes aastases võrdluses vastavalt 0,5% ja 5,3%.
Seotud lood
Eesti õlleturu üks vanimaid ja tuntumaid brände Alexander on saanud endale noorema venna. A. Le Coq tõi kevadel turule Väikese Sassi – väiksemas purgis ja madalama alkoholisisaldusega õlle. Loe, kust tuli loomise idee ja kuidas on uuel tootel läinud.