Autor: Jaanika Tiigiste • 24. september 2020

Jaekaubanduse tõusud ja mõõnad esimesel poolaastal

Selleaastase koroonakriisi valguses on palju räägitud sellest, et väiksemate riikide majandused ja seal tegutsevad ettevõtted saavad keerulistes tingimustes paremini hakkama. Nende väidete tõepärasuse uurimiseks süvenes statistikaameti juhtivanalüütik Jaanika Tiigiste andmetesse Euroopa Liidu jaekaubandusettevõtete käekäigu kohta alates märtsist kuni juuni lõpuni.
Sporditarvete kauplus
Foto: Andres Haabu

Märtsis pöördus Euroopa Liidu jaekaubandusettevõtete müügitulu üle pika aja langusesse ning vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7%. Müügitulu langust mõjutasid liikmesriikides laialdaselt kasutusele võetud koroonaviiruse tõkestamise meetmed. Müük vähenes rohkem kui pooltes liikmesriikides, enim ehk 21,6% tol hetkel viiruse poolt kõige rohkem kannatada saanud Itaalias, samuti 14,6% nii Bulgaarias kui ka Sloveenias. Balti riikidest vähenes Läti ja Leedu jaekaubandusettevõtete müügitulu, mis kahanes aastases võrdluses vastavalt 0,5% ja 5,3%.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700