Autor: Helen Külaots • 22. detsember 2020

Kuidas Selver vähendas tšekkide lendamist prügikasti?

Selver muutis iseteeninduskassa vaikimisi seadeid – enam ei trüki kassa automaatselt ostutšekki välja. Kui ostjal on selleks soov, peab ta selleks eraldi nupule vajutama. Põhjustest, miks selline muudatus tehti, räägib Selveri kommunikatsioonjuht Rivo Veski.
Klient saab iseteeninduskassas ise valida, kas soovib tšekki või mitte
Foto: Hendrik Osula

Miks enam iseteeninduskassast automaatselt tšekki ei saa?

Liikumine pabervaba asjaajamise juurde on ettevõtte loomulik suund, oleme seda juurutanud kontorpoolel, kuid samavõrra püüame paberikasutust vähendada müügisaalis. Esimesena loobusime oma partnerite reklaamimisest suurtes formaatides – asendasime need sissepääsude juures digiekraanidega.

Teine etapp, mis vähendas paberimahtu märksa enam, oli üle keti digitaalsetele hinnasiltidele üleminek, seda esialgu puu- ja juurviljaosakonnas. Ilmselt liigume selle projektiga edasi ka järgmistesse kategooriatesse, eelkõige piima- ja lihaletti. See on märkimisväärne, sest Eestis pole ühtegi teist jaeketti, kus oleks üks terve osakond kaetud digitaalsete hinnasiltide süsteemiga.

Seaduse järgi peab kaupmees ju andma ostjale ostutšeki. Kas teie uuendus selle põhimõttega vastuollu ei lähe?

Statistika näitab, et üle 50% meie klientidest teeb ostud SelveEkspressis ja väga tihti vajutasid nad nuppu, et tšekki ei soovi. Ja paljud nendest, kes lasid tšeki välja trükkida, viskasid selle sealsamas prügikasti – raiskame niiviisi palju paberit. Näis, et on õige aeg vana süsteemi muuta ja kliendi eest tema valik ise ära teha. Kusjuures otsisime pikalt tehnilist lahendust, kuidas oleks kõige optimaalsem sellega edasi minna.

Hetkel on vaikimisi tšekist loobumine kasutusel vaid SelveEkspressi kassades. Kuna ostupulti saab kasutada vaid Partnerkaardiga, jääb kliendile nagunii alles digitaalne tšekk. Ehk vajadusel saab ta oma ostusid näha iseteeninduskeskkonnas või mTaskus.

Kas tavakassa puhul on tulevikus võimalus tšeki väljatrükist loobuda? On ju sealgi seda raiskamist palju.

Tavakassa puhul me hetkel tšekist loobunud pole, kuna seal käib ka neid kliente, kel Partnerkaarti pole ning neil pole muud võimalust oma ostusid kontrollida kui väljatrükitud tšekilt. Samas pole aga sellist tehnilist võimekust, et tavakassas tšeki väljatrükist loobuda, kui klient seda ei soovi. Süsteem trükib igal juhul tšeki välja ning tihtipeale rändab see lihtsalt prügikasti. Plaanime ka selle mure lähitulevikus lahendada.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757