Toidutööstuste müügitulu jäi kriisieelse ajaga võrreldes samale tasemele
Toidutööstuste 2020. aasta müügitulu jäi eelneva perioodiga võrreldes samale tasemele, kõige rohkem kasvas taimse õli tööstuse müügitulu (34%), suurim langus oli joogitööstuse müügitulus (-8%).
„Ettevõtete käekäik sõltus põhiliselt müügistruktuurist - kas see oli suunatud jaekaubandusele, HoReCa sektorile või ekspordile,“ ütles Toiduliidu volikogu esimees Veljo Ipits tänasel toiduainetööstuse aastakonverentsil „Tagasi normaalsusesse“.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.