Kaks Grossi Toidukaupadest leitud äädikat ei vastanud nõuetele.
Foto: Veiko Tõkman
Põllumajandus- ja toiduameti toiduosakonna juhataja Kairi Ramjala sõnul kontrollis amet kaubanduses müügil olevate 30% äädikate äädikhappe sisaldusi. „Kokku võeti seitse proovi ning viie proovi puhul ei vastanud äädikhappe sisaldus märgistusel toodud protsendile. Märgistusel esitatud 30% äädikhapet peab vastama ka toote sisule,“ selgitas Ramjalg tulemusi.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.