• 01.04.22, 09:11

Sõja ja koroonakriisi kogumõju: kuidas on e-ostlejate käitumine muutunud?

E-ostlemine kasvab järgnevatelgi kuudel 20-30%, kuid muutunud on tarbimise struktuur, hindab Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
E-ostlemine kasvab järgnevatelgi kuudel 20-30%, kuid muutunud on tarbimise struktuur.
  • E-ostlemine kasvab järgnevatelgi kuudel 20-30%, kuid muutunud on tarbimise struktuur.
  • Foto: Omniva
„Nägime hiljuti enam kui 100% kasvu, kuid maailmas praegu valitsevas olukorras on tarbimise kiire tõus takerdunud ja ollakse üsna ettevaatlikud. Eesti Pank prognoosib selleks aastaks majanduslangust, üheks põhjuseks on energiahindade tõus. Eestlaste kulutused majapidamisele on kasvanud pea 17%, ostukorv kallines veebruaris aastaga 12%. Energia hinnakasv ulatus suisa 36%ni, toiduainete hinnad tõusid 11% ning tarbekaupade ja teenuste hinnad 6,3%. Kõik see on tarbimist mõnevõrra vähendanud,“ kirjeldas Väät. „Sõja puhkemine Ukrainas suurendab pingeid toormeturgudel. Samas on ka varasemad sanktsioonid Venemaale ja Valgevenele juba vähendanud nii eksporti kui ka importi ning neisse riikidesse tarnitakse alla 1%, mis ei mõjuta majandust suurelt.“

Seotud lood

Uudised
  • 30.03.22, 11:38
E-poodide platvormide ja müüjate ühise pingutusena muutub kaupade tarne aina kiiremaks
E-kaubandus moodustab Eesti e-kaubanduse liidu statistika järgi juba vähemalt 15% kogu jaekaubanduse mahust. Kolme erineva valdkonna juhid räägivad, millised on tarbija ootused ja kuidas kasvava nõudlusega sammu pidada.
Uudised
  • 31.03.22, 16:15
Roheline e-kaubandus: kas oleme selleks valmis?
Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuhi Tõnu Väädi arvates hakkab e-kaubandus lähiaastatel juba rohelisemaks muutuma. Tema sõnul hakkavad teemat endale rohkem teadvustama nii kaupmehed kui ka loomulikult tarbijad.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.06.25, 11:58
Digitaalne kliendikaart telefoni rahakotis – lihtne, nutikas ja internetita toimiv
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele