Liha ja juustu söömine on langustrendis. “Nagu öeldud, ostavad liha ja piimatoodete taimseid alternatiive ka need, kes pole ainult veganid. Ja kuna see trend on suurenev, on vajalik vegantoodete valikut suurendada. Ja seda saab teha selle arvelt, kuivõrd tavatoodete tarbimine väheneb. Kui lihasööja soovib pärislihale alternatiivi, leiab ta selle lihtsamini üles sealt samast riiulist,“ selgitab ta põhjust kaotada ära spetsiaalne vegantoodete riiul.
“Vegantoodete puhul ei räägi me ainult liha ja juustu alternatiividest, vaid üldiselt taimsetest toitutest. Võtame näiteks hummuse, mis oli meil vegantoodete riiulis, kuid tegelikult on see täiesti tavaline toiduaine ka teistele klientidele, kes ei pruugi osata seda veganriiulist otsida. Ja kuna poe pind pole piisavalt suur, et müüa ühte toodet kahes kohas, on mõistlik viia vegantooted vastava kategooria alla – lihatoote alternatiiv tavaliha juurde, taimne juust tavajuustude juurde jne,” ütleb Riisalu.
Sotsiaalmeedia läks muudatuste tõttu kihama. “Oleme saanud mitmesugust tagasisidet. Muidugi on vegantoodete tavatarbijal alguses vaja muudatustega harjuda, kuid suures plaanis peaks kliendid sellest otsusest võitma, sest vegantoodete valik suureneb,” sõnab ta.
Osade tootekategooriate puhul on selline lahendus end juba tõestanud. “Vegan-majoneesid, taimepiimad ja gluteenivabad tooted on juba pikemat aega tavatoodete kõrval ja see on suurendanud ka nende tarbimist mitte-veganite seas.“
Juuli alguses toimunud muudatusega paigutasime vegantooted tavatoodete kõrvale nii, et need oleks lihtsasti leitavad ja arusaadavalt eristatavad, seega ei peaks kliendil olema raske oma tavapäraseid lemmiktooteid üles leida,” kinnitab Riisalu ja täpsustab, et edaspidi algavad kõik kaubakategooriad vegantoodetega ning riiulites saavad olema spetsiaalsed eraldused, mis vegantoodetest ülemineku tavatoodetele ära markeerivad.