Autor: Helen Külaots • 27. september 2022

Selveri ostudirektor: kliendid on muutunud hinnatundlikumaks

Selveril on ligi 10 aastat kestnud hinnaformaat nimega “püsivalt soodsad hinnad”, mis tähendab, et igas tootekategoorias on enimostetud toodetel hoitud hinda madalal. Nüüd näitavad numbrid, et ostuhuvi soodustoodete vastu on suurenenud. Ostudirektor Katrin Riisalu räägib intervjuus lähemalt.
Foto: HENDRIK OSULA

Kuidas on klientide ostukäitumine viimasel ajal muutunud? Kas on näha, et ostujõud oleks langenud või et kas ostetakse rohkem sooduses olevaid tooteid kui enne?

Soodushinnaga toodete müük on kasvanud kordadest – nii püsivalt soodsa hinnaga toodete kui ka teiste kampaaniatoodete suhtes – kampaaniate osakaal on kasvanud 5-7%. Kliendid ostavad vähem, sest hinnatõus on olnud igas valdkonnas suur. Kindlasti on muutunud ka ostueelistused ja koguste osas valitakse väiksemaid pakendeid ja võimalusel odavamaid analoogtooteid.

Oleme e-poe ehitanud üles nii, et soodushinnaga tooted, sealhulgas tooted, mis kuuluvad “püsivalt soodsad hinnad” formaati, on koondatud eraldi lehele ja statistika näitab, et seda lehte kasutatakse ostukorvi täitmisel jõudsasti.

Kust tuli üldse idee hoida teatud toodetel püsivalt hinnad madalal? Mis selle tingis?

Formaat “püsivalt soodsad hinnad” on Selveris olnud juba ligi 10 aastat. Vahepeal oli mõni aasta pausi, kuid siis jätkasime. Eesmärk oli garanteerida, et igas toidu- ja esmatarbekaupade kategooriast saaks esmavajaliku kätte ka hinnatundlik klient.

Vahepeal tegime sellesse formaati pausi, aga siis alustasime uuesti ja kavatseme seda jätkata. Praeguseks on muutunud niipalju, et vastavalt seadusele toome välja ka toote tavahinna, mida me eelnevalt ei kuvanud.

Mille järgi need tooted valite ja kas kõik on eestimaised?

Valik baseerub peamiselt enimostetud toodetel. Palju on seal ka eestimaist, sest suurtootjad on ise sellest formaadist huvitatud – see tähendab neile stabiilsemat müüki ja paremat laovarude planeerimist. Hinnad oleme fikseerinud kolme kuu kaupa, sest vastavalt hooajale enimostetud toodete valik muutub.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757