Inflatsioon mõjutab 2023. aastal kogu kaubandussektori tegevust, kuid prognooside kohaselt aitab globaalse jaemüügi nominaalkasv varjata reaalkasvu aeglustumist. Jaemüügi stabiilsuse tagamine sõltub suuresti e-kaubanduse trendidega arvestamisest, sest möödunud kriisiaastad on muutnud tarbijad järjest enam digi-lembeliseks, selgitab SEB Kaupmeeste Makselahenduste ärijuht Karl Oskar Haak.

- SEB Kaupmeeste Makselahenduste ärijuht Karl Oskar Haak
„Euroopa Komisjoni 2021. aasta e-kaubanduse aruande järgi kasutab 73% liikmesriikide elanikest e-kaubandust ning selle osatähtsus on kasvanud eriti viimase kahe aasta jooksul. Forbesi andmetel suureneb e-kaubanduses iga-aastaselt eriti just mobiili- ja digimaksete osakaal, mis on eMarketeri uuringute põhiselt alates 2015. aastast kasvanud ligikaudu 20%. Kuna tehnoloogiad ja e-süsteemide algoritmid on pidevas arengus, soosides tarbijakäitumise muutust ning ostuotsuste tegemist just veebis, siis on oodata, et ettevõtete kasv toimub edaspidi eelkõige e-kaubanduse mahtude kasvu ja arendamise kaudu,“ selgitas Haak prognoose.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti e-kaubandus elab huvitaval ajal — kliendiootused on muutunud ja rahvusvaheline konkurents kasvanud. DPD Eesti kommertsjuht Janek Kivimurd selgitab, mis tagab tänapäeval õnnestunud ostukogemuse ja kuidas e-kaupmehed saavad suurenenud ootustele vastata.