Balmerk Estonia jaoks märkis möödunud majandusaasta liikumist ühest kriisist teise. Peamiselt alkohoolsete ja mittealkohoolsete jookide impordi ja hulgimüügiga tegelev ettevõte suutis oma käivet kasvatada, kuid kasum vähenes.
Balmerk Estonia müügitulu 2022. aastal kasvas, kuid kasum vähenes. Foto: Andras Kralla
Värskes majandusaasta aruandes kirjutab juhatuse liige Kaido Pajuste, et see aasta jääb meelde kui pöördeliste muutuste ja kiirete otsuste aasta. Aasta märksõnadeks kujunesid lisaks veebruaris alanud Venemaa sõjalisele agressioonile Ukrainas ka energiakriis, toodete hinnatõus ning erakordselt kiire inflatsioon.
2022. aastal tarbisid Eesti elanikud alkohoolseid jooke ühe täiskasvanu (vanuses 15+) kohta absoluutalkoholiks arvestatuna keskmiselt 11,2 liitrit (+0,1 liitrit), selgub sotsiaalministeeriumi tellimusel valminud Eesti Konjunktuuriinstituudi uuringust.
Möödunud aastal oma kolmanda PROMO Cash&Carry poe avanud hulgimüügiettevõte Sanitex kahjum süvenes. vaatamata sellele plaanib ettevõte jätkata innvesteeringuid, et muuta protsesside juhtimine efektiivsemaks.
Statistikaameti andmetel jäi tarbijahinnaindeks mais võrreldes aprilliga samale tasemele ning tõusis võrreldes eelmise aasta maiga 11,3%. Mulluse maiga võrreldes olid kaubad 11,1% ja teenused 11,5% kallimad.
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.