Jaemüügi maht on Eestis stabiliseerunud. Kümne kuu kokkuvõttes on inimesed poodides kulutanud sama palju eurosid kui aasta tagasi sama ajaga.

- Tarbimine on vähenenud, kuna inimeste ostujõud on madal ja ebakindlus suur.
- Foto: Raul Mee
Kümne kuu kokkuvõttes on inimesed poodides kulutanud sama palju eurosid kui aasta tagasi sama ajaga. "Kuna hinnad on tõusnud, oleme sama raha eest saanud 8 protsenti vähem kaupa. Ühe inimese kohta on kulutused aga kahanenud nii eurodes kui ka mahult, kuna eelmise aastaga võrreldes on Eestis rohkem nii elanikke kui ka turiste," kirjutab Swedbaki vanemökonomist Liis Elmik.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.