Statistikaameti andmetel vähenes sisemajanduse koguprodukt (SKP) 2024. aasta esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga 2,4%. Jooksevhindades moodustas SKP esimeses kvartalis 8,9 miljardit eurot.
Alates tänasest, 03. maist lõpetati seoses viiruse vaibumisega ulatuslikud lisapiirangud kauplustes ning inimesesed said taas poes asju ostmas käia.Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
Foto: Andras Kralla
Statistikaameti rahvamajanduse arvepidamise tiimijuhi Robert Müürsepa sõnul näitab majandus võrreldes eelmise aastaga kergeid paranemise märke. „Võrreldes 2023. aasta neljanda kvartaliga aga olulisi trendimuutusi ei olnud, majandusse positiivselt panustanud tegevusalasid oli jätkuvalt vähe,“ selgitas Müürsepp.
Statistikaameti teatel tõusis tarbijahinnaindeks aprillis eelmise kuuga võrreldes rekordiliselt vähe. Luminor Eesti peaökonomist Lenno Uusküla hinnangul võiks aga hinnatõus olla veelgi väiksem, et majandus kiirelt jalule aidata.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.