Statistikaameti teatel tõusis tarbijahinnaindeks aprillis eelmise kuuga võrreldes rekordiliselt vähe. Luminor Eesti peaökonomist Lenno Uusküla hinnangul võiks aga hinnatõus olla veelgi väiksem, et majandus kiirelt jalule aidata.

- Luminor Eesti peaökonomist Lenno Uusküla
- Foto: Liis Treimann
Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks aprillis võrreldes märtsiga 0,9% ning võrreldes 2023. aasta aprilliga 2,8%. Viimati oli tarbijahinnaindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama kuuga väiksem kui 2,8% 2021. aasta aprillis, mil see oli 1,9%.
“Arvestades meie majanduslangust ja võrreldes seda teiste Balti riikidega, kus inflatsioon on meie omast madalam, võiks meie hinnatõus olla väiksem,” kommenteeris majandusstatistikat Luminor Eesti peaökonomist Lenno Uusküla.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Me ei näinud tulevast kriisi ette - eelarve oli liiga suur, seepärast pidime ka meie tavalisest suuremaid allahindlusi tegema, tunnistas Põldma Kaubanduse juht Heinar Põldma.
HoReCas on oodata hinnatõusu
HoReCa sektori hinnatõus on väike, kui võrrelda poetoidu ja koduga seotud kulude kasvu, hindas Luminori peaökonomist Lenno Uusküla.
Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%. Mulluse märtsiga võrreldes olid kaubad 1,9% ja teenused 7,1% kallimad.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.