Augustis müüdi Eestis 1681 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta augustikuu tulemusele alla 4,9%. Kokku on tänavu kaheksa kuuga andnud Eesti automüüjad klientidele üle 13 702 uut sõiduautot ehk 12,8% vähem kui möödunud aasta sama perioodi vältel.
Sõidukiomanikud tasuvad hooldus- ja remonditeenuste eest aina enam järelmaksuga või teisi finantsteenuseid kasutades. Uuringu andmetel hooldab valdav osa autoomanikke oma sõidukit margiesinduses, mis võimaldab järelteenindust finantseerida osa- või järelmaksetega.
Euroopa Liidu riikides tegi uute sõiduautode müük detsembris läbi kerge languse, aga aasta kokkuvõttes oli tõus märkimisväärne, märkis Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti Liit aasta kokkuvõttes.
Eesti tänavapildis on hetkel märgata kahte suurt trendi: Škodad ning linnamaasturid. Kõrgete autode soetamise põhjuseks tuuakse välja nii mugavust kui ka hirmu liiklusõnnetuste ees.
Autode müük on pärast koroonaaega liikunud kasvavas tempos internetti ning sõidukeid tellitakse e-poest samamoodi nagu kodutehnikat või riideid. Kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektori Rainer Uukkivi sõnul on selline areng loonud uue trendi, et ka pruugitud tavaautode ostjad soovivad nüüd tellitud sõiduki saada nagu postipaki koju kätte.
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.