Möödunud aasta oli kaubandussektori jaoks küllaltki keeruline, peegeldades Eesti majanduse üldisemaid arenguid. Pikalt kestnud majanduslangus ja tarbijate kindlustunde kukkumine seadsid nii kaupmeestele kui ka klientidele mitmeid proovikive, rääkis Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
- Prisma Eesti maajuht Teemu Tanel Kilpiä Foto: TIIT MOTUS
Eestlaste kindlustunne on täna madalam kui meie lõunanaabritel. Riigi lähenemine eelarve tasakaalustamisele ja majanduskriisi leevendamisele on olnud vastutustundlik pikaajalises perspektiivis, vähendades tulevaste põlvkondade maksekoormust, kuid lühiajaliselt on see vähendanud tarbijate usku tulevikku. Tarbija ebakindlus tähendab kaubanduse vaatenurgast seda, et kliendid pigem säästavad, planeerivad oma oste põhjalikumalt, lükkavad suuremad ostud tulevikku ning otsivad pigem soodsamaid kaupu ja allahindluseid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Infopanga toidu- ja esmatarbekaupade kvartaliaruandest on selgunud, et käibe kasvu üle saavad rõõmu tunda pigem discounterid. Väga suurt rõõmu saab tunda vaid üks.
Tuleva aasta märksõnad Prisma jaoks on tagasihoidlikkus ning targad investeeringud, lähiaastatel plaanitakse laieneda uutesse linnadesse.
Jaeketi Prisma käive kasvas eelmisel aastal, kuid seda tegi ka kahjum ning juba teist aastat järjest, Prisma esindajate sõnul on kahjum planeeritud.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.