Eesti inimeste raske majanduslik seis ja iseteeninduse lai levik poodides on muutnud osa klientidest poevarguste suhtes nii julgeks, et sellest on saanud kaupmeeste jaoks märkimisväärne probleem.
Iseteenindustehnoloogiate lai levik poodides muudab mõned inimesed varguste osas julgemaks, kuna neil tekib tunne, et vahele ei ole võimalik jääda.
Foto: Andres Haabu
“Iseteenindustehnoloogiate lai levik poodides muudab mõned inimesed julgemaks, kuna neil tekib tunne, et vahele ei ole võimalik jääda,” kirjeldas olukorda kaupmeeste liidu tegevjuht Nele Peil.
Üle 100 euro väärtuses kaupade varguskatseid on turvatöötajad pidanud tänavu tõkestama üle 60% sagedamini kui mullu ning aasta algusest on need omakorda sagenenud enam kui 40% võrra, mille taga on mitmete vahepeal tabatud varaste grupeeringute liidrite naasmine nii Põhja- kui Lõuna-Eestis, hoiatab Viking Security.
Jõulude ja aastavahetuse eelne tihedamate varguskatsete periood algas tänavu varakult ning vargusi üritavad kahjuks sagedamini ka ohutu esmamuljega isikud nagu lapsed ja väärikas eas kodanikud, hoiatas üle Eesti kauplusi valvav Viking Security värske statistika põhjal.
Järsk hüpe vargustes viis mitmete profivaraste grupeeringute tabamiseni
Poevargused on Eestis juba mitmendat aastat aina sagedasemad ning elukutseliste varaste levinud taktikaid mitmekülgsed. Neid taktikaid teades on tõenäolisem vargad tühjade kätega jätta, nõu annab üle Eesti kauplusi valvava Viking Security mehitatud valve juht Juhan Aia.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.