Tarbijahinnaindeks langes 2025. aasta märtsis võrreldes veebruariga 0,5% ning tõusis eelmise aasta märtsiga võrreldes 4,4%. Mulluse märtsiga võrreldes olid kaubad 2,1% ja teenused 8,1% kallimad.
Statistikaameti tarbijahindade statistika tiimijuht Lauri Veski ütles, et aastases võrdluses olid märtsi tarbijahinnaindeksi suurimad mõjutajad toidukaubad, transport ja eluase. „Transporti mõjutab aastases võrdluses selle aasta lõpuni jaanuaris kehtima hakanud automaks. Eluasemele tehtud kuludest on aastaga kasvanud üür ja eluasemega seotud teenused. Võrreldes 2024. aasta märtsiga on suurenenud peaaegu kõikide kaubagruppide ja teenuste hinnad. Ainsaks erandiks on riided ja jalatsid, mis olid 3,4% odavamad,“ selgitas Veski.
Kaubanduspindade turul pole hetkel oodata murrangulisi arenguid – Eesti turg ei ole selleks lihtsalt valmis, rääkis Colliersi investeeringute nõustamise juht Margus Tinno Colliersi ärikinnisvara seminaril.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet on ettevõtte mustast nimekirjast eemaldanud!
Sportland Eesti sattus Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti musta nimekirja 19. märtsil. Ettevõttele tuleb nimekirja sattumine üllatusena, pidades juhtunut kahetsusväärseks tööprotsessi veaks.
Terminal Oil tanklakett nimetab edaspidi end energiamüüjaks ning vahetab nime. Koos nimevahetusega tuuakse turule ka uus hinnastamispoliitika, mis võib kütuseturul esialgu põhjustada väiksema hinnasõja.
Viimase viie aasta jooksul, alates koroonapandeemiast, on Eesti tarbijad kogenud väga kiiret hinnatõusu – kulutused toidule on kasvanud üle 50 protsendi ning hinnad kallinevad Eestis ka tänavu euroala keskmisest kiiremas tempos.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.