Kodumaine snäkitootja Balsnack viib oma populaarsed leivasnäkid Soome poekettidesse. Soome on üks väheseid riike peale Eesti, kus mustast leivast valmistatud tooted on kõrgelt hinnatud.
Balsnacki juhatuse liige Reigo Rusing avab leivasnäki pakki, mida eestlased tarbivad aastas ligi 2,4 miljonit tükki
Foto: Balsnack
Balsnacki leivasnäkid on olnud juba pikka aega Eesti populaarseim snäkitoode, mida tarbitakse aastas ligi 280 tonni. Tegemist on täielikult kodumaisest toorainest valmistatud suupistetega. Võrreldes näiteks kartulivahvliga, mis on Balsnacki suur ekspordiartikkel, on leivasnäkid miski, mis on siiani enim hinnatud just kodumaisel turul. Nende müüginumbrid on püsinud läbi aastate stabiilselt kõrged.
Septembris toimus Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) korraldatud toidu- ja joogisektori ettevõtete ärimissioon Saudi Araabiasse, millest võttis osa ka edukas snäkitootja Balsnack. Nüüd on ettevõte selle tulemusena jõudnud mitme uue lepinguni.
Jaanuari lõpus külastas Saudi Araabia suuremate kaubanduskettide äridelegatsioon Eesti toiduettevõtteid. Saudid olid nähtust vaimustuses, alustades eestlastega koostööd mitmel rindel.
Eesti jahutatud ja külmutatud toiduainete turul üritavad jala suuremalt ukse vahele saada väikeettevõtjad, kelle mahud ulatuvad sadadest kilogrammidest kümnete tonnideni kuus. Kolme firma kogemused suurtes poodides oma kauba müümisega on erinevad.
Eesti ulatuslikuma teeninduspiirkonnaga e-toidupood laiendab oma haaret veelgi – alates 16. maist saavad ka Kihnu saare elanikud ja külalised nautida e-poe mugavusi otse koduukseni.