Ettearvamatu olukord majanduses mõjutab ka Euroopa uute sõiduautode turgu, mis oli kolmandat kuud järjest kerges languses.

- Mootorsõidukid
- Foto: Liis Treimann
Euroopa Liidu riikides müüdi märtsis veidi üle miljoni uue sõiduauto ehk 0,2% vähem kui möödunud aasta märtsis. Tänavu on kolme kuuga on Euroopa Liidu automüüjad andnud klientidele üle 2,7 miljonit uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta esimese kvartali müügitulemusele alla 1,9%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta esimene kvartal näitas Eesti automüügis keskeltläbi 55% langust ning automüüjate prognoosid turu taastumisse teises kvartalis on pigem pessimistlikumad.
TKM Grupi 2025. aasta esimese kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 214,9 miljonit eurot. Võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga oli langus 3,0%. Maksueelne kasum oli 1,3 miljonit eurot ja see kahanes võrreldes aasta varasema tulemusega 2,5 miljonit eurot.
2030. aastal võiks Eesti autoturg tänasest mõnevõrra erineda. Eestimaalaste autopark läheb tagasihoidlikumaks, kusjuures teevad suurima kasvu elektriautod. Autojagamise teenused sõiduvahendi omamise ees edumaad ei saavuta.
Eestis on viimastel aastatel toimunud märgatav nihe tarbijakäitumises – üha enam eelistatakse asjade väljaostmise asemel neid hoopis rentida.
E-kaubanduse pidev kasv on tõstnud esile vajaduse makselahenduste järele, mis oleksid ühtaegu turvalised, kiired ja mugavad. Pangalink kui kõige populaarsem maksevahend on siinjuures üks olulisemaid tööriistu, mis võimaldab ostjal tasuda otse oma internetipangas, pakkudes samal ajal kaupmeestele tõhusat ja paindlikku viisi maksete kogumiseks.