NIQ toob igal aastal esile silmapaistvamaid tooteuuendusi Balti FMCG-sektoris. Ka tänavu tunnustati parimaid uusi tooted, mis köitsid tarbijate tähelepanu ja saavutasid turul tugeva müügitulemuse.

- Alma kohuke jõudis poelettidele 2024. aasta septembris. Uue toote investeering ulatus 2 miljoni euroni, millest üle poole kulus Laeva tehasesse kohukese tootmisliini rajamiseks
- Foto: Keneli Pohlak
Esimeses etapis analüüsis NIQ 2024. aasta kaubanduskettide müügiandmeid. Eesmärgiks oli selgitada välja kõige edukamad uued tooted erinevates kiiresti riknevate kaupade (FMCG) kategooriates, tuginedes nende keskmisele kuisele müügiväärtusele kõikidel perioodidel, mil tooted turul saadaval olid. See andis selge ülevaate sellest, millised uuendused tarbijaid päriselt köitsid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Peamine murekoht on täna tarbimise vähenemine, mis vaevab kõiki Baltikumi ettevõtjaid. Samaaegselt on Eesti tarbija kõige tagasihoidlikum, samas kui lätlased ja leedukad on märksa julgemad ostlejad, rääkis NielsenIQ ärijuht Erlend Villems jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril.
Milliste kaupade eest ollakse nõus maksma ning mis jäetakse riiulile? Äsja toimunud kaubanduskonverentsil Baltic Retail Forum 2024 selgus, missugused on eestlaste tarbimisharjumused.
Kuigi kohalikele tarbijatele on kodumaisus jätkuvalt oluline väärtus, ohustavad jaekettide omamärgitooted Eesti toidujulgeolekut, rääkis Toiduliidu juht Sirje Potisepp jaekettide, tootjate ja hulgikaupmeeste ühisseminaril.
Täna auhinnati Toiduliidu aastakonverentsil konkursi “Eesti parim toiduaine 2025” tiitlivõitjaid. Aasta parimaks toiduaineks kuulutati Marwi vannamei krevetid paprika ja küüslauguga.
Üks levinumaid vigu on proovida kõiki tegevusi korraga: laieneda erinevatele turgudele ja siseneda neisse erinevate uute teenustega. Edukamad on olnud need e-poed, kes valivad korraga ühe sihtturu, kus huvi juba olemas – olgu selleks orgaaniline liiklus, sotsiaalmeedia kaasatus või kasvav tellimuste arv sellest riigist.