• 12.03.25, 15:11

Tarbijad eelistavad odavamat hinda isegi kvaliteedi arvelt

Peamine murekoht on täna tarbimise vähenemine, mis vaevab kõiki Baltikumi ettevõtjaid. Samaaegselt on Eesti tarbija kõige tagasihoidlikum, samas kui lätlased ja leedukad on märksa julgemad ostlejad, rääkis NielsenIQ ärijuht Erlend Villems jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril.
Nielsen Eesti ärijuht Erlend Villems
  • Nielsen Eesti ärijuht Erlend Villems
  • Foto: Raul Mee
Tarbijaoptimism oli 2024. aasta oktoobris kogu Baltikumis madalaim Eestis – 67 punkti 200-st, samas kui leedukad ja lätlased olid oluliselt optimistlikumad (vastavalt 91 ja 79 punkti).
„Tarbijaid mõjutavad peamiselt töö ja finantskohustused – just mure selle pärast, kuidas toime tulla palga ja igapäevaste kulutustega,“ ütles Villems. Uuringu põhjal tehakse hinnatõusu tõttu oste peamiselt kampaaniatoodete ajal (Eestis üle 84% vastanutest) ning keskendutakse eelkõige vajalikele toodetele. „Üle poole tarbijatest on valmis vahetama kauplust või valima odavamaid alternatiive, isegi kui nende kvaliteet on veidi madalam. Populaarne on ka suuremate pakendite ostmine raha säästmiseks,“ lisas ta.

Seotud lood

TOP
  • 14.02.25, 12:27
TOP 15 | Kaks suurt jaeketti tegid ägedad tulemused, teised tammuvad paigal
Tänane majanduskeskkond on viinud jaeketid olukorda, kus rebimine käib iga kliendi nimel. Viimase nelja kvartali jooksul on suutnud tulemusi märgatavalt kasvatada vaid üksikud, teistele on osaks saanud paigalseis või suisa langus.
Uudised
  • 07.03.25, 13:57
Tarmo Toiger jaekettide olukorrast: hüpe on näiline, paljusid poode ähvardab sulgemine
Suurtel jaekettidel on kasutuid ruutmeetreid liiga palju, mistõttu on nende konsolideerumine või uste sulgemine vägagi tõenäoline stsenaarium, ütles KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger jaekettide ühisseminaril.
Uudised
  • 18.02.25, 15:24
Kristjan Anderson: jaekettide ühteheitmisteks pole veel õige aeg, kuid see aeg on tulemas
Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson tõdes, et jaeketid on sunnitud lähiaastate jooksul oma kauplustevõrgustiku üle vaatama, võimalikud on ka üleostmised.
Uudised
  • 06.03.25, 15:56
Konkurendid suhtuvad Rimi tehingusse ülima positiivsusega
Eesti jaekettide juhid ei näe sellest veel konkurentsiolukorra muutust, et Rimi saab rootslaste asemel uued omanikud Taanist, leitakse kinnitust sellest, et Balti regiooni tasub investeerida.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele