Kristjan Anderson: jaekettide ühteheitmisteks pole veel õige aeg, kuid see aeg on tulemas
Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson tõdes, et jaeketid on sunnitud lähiaastate jooksul oma kauplustevõrgustiku üle vaatama, võimalikud on ka üleostmised.
Keerulised olukorrad majanduses ei paku korduvaid mustreid. Suurem 2008. aasta lõpust kogetud langus ja sellele järgnenud taastumine mahtusid jaekaubanduses umbes kolme aasta sisse. Täna oleme languse haardes püsinud sama pika perioodi.
Soovid teada rohkem, kuidas läheb jae-ja hulgimüüjatel?
Möödunud aasta oli kaubandussektori jaoks küllaltki keeruline, peegeldades Eesti majanduse üldisemaid arenguid. Pikalt kestnud majanduslangus ja tarbijate kindlustunde kukkumine seadsid nii kaupmeestele kui ka klientidele mitmeid proovikive, rääkis Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Tänane majanduskeskkond on viinud jaeketid olukorda, kus rebimine käib iga kliendi nimel. Viimase nelja kvartali jooksul on suutnud tulemusi märgatavalt kasvatada vaid üksikud, teistele on osaks saanud paigalseis või suisa langus.
Äripäeva Infopanga jae- ja hulgimüügifirmade mai lõpus ilmunud kvartaliraportist selgusid muu hulgas kõige kiiremad jaekaubanduse käibe kasvatajad viimase nelja kvartali lõikes.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.