Eesti tarbijate kindlustunne liigub tasapisi taastumise suunas
Kantar Emor hakkab juunist igakuiselt avaldama Eesti inimeste kindlustundeindeksi ning usaldusindeksi näitajaid. Tarbijate kindlustunne on pikalt olnud madalal, kuid näitab viimastel kuudel tasapisi positiivsemaid märke.
„Oleme Eesti elanike kindlustunnet ja usaldust institutsioonide vastu mõõtnud sama metoodika alusel viimased poolteist aastat. Need kaks näitajat annavad aimu, milline temperatuur parasjagu ühiskonnas valitseb,“ rääkis Kantar Emori uuringute juht Aivar Voog.
Vaid üks inimene kaheksast saab lubada omale tooteid, mis talle päriselt meeldivad.
Rimi on läbi viimas olulisi muudatusi sortimendis ja kavatseb lähiajal vähendada tööstuskaupade valikut. Ettevõtte sõnul on eesmärk suunata fookus selgemalt toidukaubale ning kasvatada omamärgitoodete osakaalu müügis.
Coop Eesti kogukasum kukkus mullu kümnendiku võrra ning ka jaeketi käive jäi tunamullusele alla. Kaubandusketi juhi Rainer Rohtla sõnul tõi kehvemad tulemused inimeste ostujõu langus.
Kaubamaja uus hoone võiks juba ammu valmimas olla, kuid arendus seisab projekteerimistingimuste taga kinni ning seda juba seitse aastat. Ehitamine ise ei ole raske, ehitaja oskab ehitada – raske on aastaid mööda ametkondi joosta, vastates üha uuesti samadele küsimustele, rääkis Kaubamaja AS-i juhatuse liige Erkki Laugus.
Iga päev visatakse Eesti kauplustes ära toite, mis on söödavad, kuid mille kõlblikkusaeg hakkab läbi saama või mille välimus ei vasta enam täiuslikele standarditele. 2024. aastal päästeti ResQ platvormi kaudu üksnes Selveri poodides 40+ tonni toitu.