Kaupo Reede: mida teha, et taimne toit ei jääks kalliks nišitooteks?
Taimse toidu osakaalu suurendamine on tervise- ja keskkonnaeesmärkide saavutamiseks vältimatu. Kuigi lihavalku asendavaid tooteid on poodides üha rohkem, peetakse neid endiselt nišitooteks. Tavapäraseks muutumiseks tuleb muuta ka tootearenduse süsteeme, rääkis Metroserdi rakendusuuringute keskuse biorafineerimise üksuse juht Kaupo Reede.
Taimse toidu osakaalu kasvatamine on tervise- ja keskkonnaeesmärkide mõttes vältimatu. Ka meie lettidele on jõudnud üha rohkem tooted, milles lihavalk on osaliselt või täielikult asendatud taimsega. Müüginumbrid aga tõestavad, et igapäevase alternatiivina piimale ja hakklihale näevad neid veel pigem vähesed. Toidu väärtusahela osalised saaksid taimse valgu põhiste toodete edukäiku veelgi hoogustada, aga selleks peame me olema valmis muutma täielikult traditsioonilisi tootearendussüsteeme.
Poeketid laiendasid oma taimsete toodete sortimenti viimastel aastatel väga julgelt, kuid kiire arengu järel lastakse nüüd uusi tooteid lettidele palju ettevaatlikumalt, rääkis toiduettevõtte Nordtempeh asutaja ja tegevjuht Kaire Roosi.
Millist väärtust loob distribuutor kaubandusahelas ja miks ei ole isegi suur jaemüüja ilma temata efektiivne? Kodupaberi ehk ARENi müügidirektor Katrin Riisalu selgitab, kuidas hulgimüüja aitab tooted turule viia, hoida tarnekindlust ja hallata riske. Samuti räägib ta, kuidas jaemüüja ootused distribuutorile ajas kasvanud on.