Eesti statistika: ostukanalite killustatus peletab järjest enam kliendid konkurendi juurde
Pühadehooaeg paneb kaupmehed proovile – tarbijad otsivad paindlikumaid ostuvõimalusi ning kui kaupmehed ootustele pädevalt reageerida ei suuda, kaotavad nad kliente, selgus hiljuti Eestis läbi viidud uuringust.
Tarbijad ootavad nii mugavamat tagastusprotsessi kui ka reaalajas ülevaadet toodete saadavusest ning kui neid pakkuda ei suudeta, tehakse ostud konkurendi juures.
Foto: Korie Cull
Tarbijate ootused järjest kasvamas. Kui kunagi piisas klientide meelitamiseks pelgalt laia tootevaliku ja taskukohaste hindadega kauplusest, on täna otsustavaks teguriks sujuv ja paindlike võimalustega ostukogemus, selgus Adyeni 2025. aasta kaubandusuuringust.
Mõni nädal tagasi tänati ja autasustati Tartu Kaubamaja 2025. aasta parimaid teenindajaid ja teeninduskohti. Oma parima teeninduse saladusi ja nippe jagavad Universaal Universum ning Goldtime.
Uuring Eesti e-poodide tagastusprotsessidest näitab, et enamik ettevõtteid täidab seadust, kuid protsessid on endiselt käsitsi ja aeglased. Samal ajal on Euroopa turul tagastustest kujunemas müügivõimalus, mitte kuluartikkel.
Värskelt avaldatud Euroopa e-kaubanduse raporti kohaselt kasvas Eesti B2C ehk eraisikute poolt ettevõtetest tellitud e-kaubanduse käive eelmisel aastal 18%, ulatudes 6,1 miljardi euroni.
Toiduvaldkonnas edu saavutamiseks ei piisa üksnes heast ideest, vaid oluline on ka värske ja kvaliteetne tooraine. Selle eest, et nii professionaalidel kui kodukokkadel köögis noad muretult välkuda ja road valmida saaksid, kannavad aastaid hoolt PROMO Cash&Carry ja PROMO Food Service.