• 31.12.12, 09:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaardimaksetasud peavad vähenema

Probleemiks ei ole kaardimaksetasud vaid teenustasude suurus tervikuna leiab Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuht Marika Merilai.
Euroopa Komisjonis ja europarlamendis on päevakorras kaardi-, interneti- ja mobiilimaksete küsimused. Nii Eesti Kaupmeeste Liit kui ka Euroopa kaubandusorganisatsioonide ühendus EuroCommerce peavad eri makseviiside arengu küsimusi väga oluliseks.
Eesmärgiks on viia ellu regulatsioonid, et vähendada mitmepoolsete vahendustasude (MIF) ehk pankadevaheliste vahendustasude määrasid juba 2013 keskel. Pankadevahelised vahendustasud moodustavad Euroopas keskmiselt 80% kaartide aktsepteerimise tasudest. Väiksema osa moodustavad töötlemis- ja süsteemitasud, mis on kaardiliigiti erinev.
Kaardimaksete mitmepoolsed vahendustasude läbipaistvus tähendab seda, et vahendustasude kujunemise alused ja reeglid peavad olema kokku lepitud ja ühtsed. Samas on maksete valdkonnas vaja astuda samme, mis aitavad kaasa maksete turu integreerituse ja läbipaistvuse suurendamisele. Samuti peetakse vajalikuks konkurentsi suurendamist, uute makseviiside turuletulekut ning turvalisuse ja kasutajasõbralikkuse tagamist.
Eeldatavasti aitavad edasised regulatsioonid saavutada kaupmeeste kaardimaksete teenustasude määrade alanemist.

Seotud lood

Blogid
  • 20.12.12, 08:53
Kaardimaksetasu alandamine lööb tarbijat
Euroopa Parlament nõuab kaardimaksete reguleerimist ja maksetega seotud kulude vähendamist. Euroopa Komisjon ongi teatanud kavatsustest asuda regulatsioone välja töötama, kirjutab Euroopa majandus- ja sotsiaalkomitee tööstusreformide alase konsultatiivkomisjoni liige Enrique Calvet.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 16:55
Uue generatsiooni kassaplatvorm TreeCommerce keerab jaemüügitehnoloogia jaoks värske lehekülje
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele