29. jaanuar 2013
Jaga lugu:

Lihtne edu valem: investeeri teenindusse

Räägitakse, et Eesti teeninduskvaliteet jätab soovida. Igapäevaselt erinevaid ettevõtteid külastades ei jää mul üle muud, kui nõustuda.

Mida see lihtne loogika ettevõtja jaoks tähendab? Suurepärane teenindus töötab turunduskanalina mitmel moel. Kui teenindad oma klienti parimal võimalikul moel, võid kindel olla, et see ei jää tema viimaseks külastuseks. Kui suudad ta ootusi mäekõrguselt ületada, oled palganud müügiagendi, kes raha ei küsi.

Ma ei ole kordagi elus olnud Amservi klient, kuid mu ema on ning ma ei väsi üht vahvat lugu rääkimast. Nimelt läbis mu ema oma igapäevast teekonda töö ja kodu vahel ning möödus sel teel ka Amservi esindusest. Mõned minutid hiljem helises telefon. Üks esinduse töötajatest olla märganud, et ta autol üks tagumine tuli ei tööta ning nad paneks selle hea meelega uuesti särama, kui ta leiab aega läbi astuda. See juhtus mitmeid aastaid tagasi ja ikka ma räägin sellest.

Ebaühtlane ja kehv teenuste kvaliteet on hea uudis neile, kes tabavad ära, et kliendi südame võitmiseks ei ole vaja nahast välja pugeda. Selleks on vaja vaid kogenud ja motiveeritud töötajaid, kes tahavad klienti aidata. Enamik ei tegele sellega, sest nende leidmine ja koolitamine võtab aega. Kuna töötuid on palju, valime teenindajaid kui vorsti poeriiulilt. Võtame kõige odavama ning loodame, et asi saab aetud. Tõenäoliselt saabki, aga mitte nii hästi kui peaks.

Edu saavutamine sel moel on protsess, mis nõuab aega ja pühendumist ning seepärast ei vaevu paljud ettevõtjad sellega tegelema. Palju vingem on osta mõni bänner, teha paar sooduskampaaniat ja anda oma tooted/teenused poolmuidu ära, et saada ühekordseid külastusi. Sest selle tegevuse mõju tundub kohene.

Kui otsustad juba täna õiges suunas tüürida, oled teistest tubli sammu võrra ees.

Kust alustada? Alates tänasest vali teenindajaid oskuste ja suhtumise, mitte hinnasildi järgi. Lõika igal kuul killuke oma turunduseelarvest ja investeeri see oma teenindajatesse. Hoia, koolita ja premeeri häid töötajaid. See nõuab aega ja kulutusi, kuid su kliendid toovad selle peagi kuhjaga tagasi.

Autor: Taavi Tamm

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt