• 01.10.21, 10:18

Ostjaid jagub – kui oleks vaid, mida müüa

Kriisist taastumine on toimunud nii jõudsalt, et majanduse murekohaks on nõudluse asemel saanud pakkumine. Kui hinnatõusust ja defitsiidist midagi positiivset otsida, siis ehk aitab see jahutada nii mõnegi pensioniraha väljavõtnu indu oma rahast lahkuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor
  • SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor
  • Foto: Raul Mee
Statistikaameti poolt lõppeval nädalal avaldatud andmed jaekaubanduse tulemuste kohta augustis näitavad, et kaupmeeste äri õitseb hästi. Isegi inflatsiooni mõju kasvust maha lahutades, tõusis jaemüük püsihindades aastavõrdluses 9,4%. Eelnevatel kuudel aprillist juulini sai jaemüügi kasvu mõõta lausa kahekohalise arvuga, ent aeglustumisest on rääkida selgelt liiga vara. Kõrged müüginumbrid kindlustab juba ainuüksi septembri alguses kontodele laekunud pensioniraha. Isegi kui valdav enamus pensionisäästud välja võtnud inimestest ei tormanud seda otsejoones laiaks lööma, piisab rekordiliste müüginumbrite saavutamiseks ka piskust. Ostujõudu aitab lisaks tugevdada hoo sisse saanud palgakasv ja ka tööhõive kerkib jõudsalt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele