17. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaupmehed sõltuvad viimase miili pakivedajast

Foto: erakogu
E-poe käepikenduseks valitud viimase miili pakkuja eeskujulik teenindus on määrava tähtsusega, ja siin ei ole ruumi lohakusele, kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv.

Kauba konarliku teekonna negatiivne emotsioon seostub tarbijale e-poega ning võib ta tulevastest ostudest loobuma sundida. Konkurentsitingimustes võidavad koostööpertnerid, kes e-kauplejalt viimase miili peavalu ära võtavad, mitte juurde ei tekita.

Eesti e-ostlejad on maailmas unikaalsed oma pakiautomaadi- ja pangalingi kasutamise lembusega. Pakiautomaatide võrgustik ja pakkujate ring on aktiivselt laienenud ning tarbijate võimalused saada pakk kätte endale sobival ajal ja sobivast kohast on tarneviisi populaarsusele kaasa aidanud. 

Tarbijauuringu põhjal eelistas 86% vastajatest e-poe kaubad kätte saada pakiautomaadist, 46% kulleriga ja 20% postkontorist. Numbrid räägivad selget keelt, milline teenus tarbijaid kõige enam rahuldab.

Valdavalt jõuavad Eesti e-poodide tellimused kohale päeva-paariga, osade kaubagruppide puhul juba tellimise päeval. Siin ei ole eestlaste ootused üleliia kõrged – 76% vastajatest ei oota sama päeva tarnet, küll aga peetakse puuduseks kõrgeid kohaletoimetamise kulusid, pikka tarneaeg ja tagastamise keerukust. 

Üleilmse e-kaubanduse müügimahu prognoos aastaks 2017 on 2,29 triljonit dollarit, aastaks 2021 peaks see kahekordistuma. See paneb proovile kõigi osapoolte võimekuse e-kaubanduse toiduahelas. 

Lohakatele ja ebaefektiivsetele sellel turul ruumi ei ole.

Autor: Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757