• 17.11.17, 12:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaupmehed sõltuvad viimase miili pakivedajast

E-poe käepikenduseks valitud viimase miili pakkuja eeskujulik teenindus on määrava tähtsusega, ja siin ei ole ruumi lohakusele, kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv.
E-kaupmehed sõltuvad viimase miili pakivedajast
  • Foto: erakogu
Kauba konarliku teekonna negatiivne emotsioon seostub tarbijale e-poega ning võib ta tulevastest ostudest loobuma sundida. Konkurentsitingimustes võidavad koostööpertnerid, kes e-kauplejalt viimase miili peavalu ära võtavad, mitte juurde ei tekita.
Eesti e-ostlejad on maailmas unikaalsed oma pakiautomaadi- ja pangalingi kasutamise lembusega. Pakiautomaatide võrgustik ja pakkujate ring on aktiivselt laienenud ning tarbijate võimalused saada pakk kätte endale sobival ajal ja sobivast kohast on tarneviisi populaarsusele kaasa aidanud. 
Tarbijauuringu põhjal eelistas 86% vastajatest e-poe kaubad kätte saada pakiautomaadist, 46% kulleriga ja 20% postkontorist. Numbrid räägivad selget keelt, milline teenus tarbijaid kõige enam rahuldab.
Valdavalt jõuavad Eesti e-poodide tellimused kohale päeva-paariga, osade kaubagruppide puhul juba tellimise päeval. Siin ei ole eestlaste ootused üleliia kõrged – 76% vastajatest ei oota sama päeva tarnet, küll aga peetakse puuduseks kõrgeid kohaletoimetamise kulusid, pikka tarneaeg ja tagastamise keerukust. 
Üleilmse e-kaubanduse müügimahu prognoos aastaks 2017 on 2,29 triljonit dollarit, aastaks 2021 peaks see kahekordistuma. See paneb proovile kõigi osapoolte võimekuse e-kaubanduse toiduahelas. 
Lohakatele ja ebaefektiivsetele sellel turul ruumi ei ole.
Autor: Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 09:20
Taldrikust sõltub elamus: kuidas Eesti restoranid nõusid valivad?
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele