Käivad kõlakad, et järgmise kahe aasta jooksul muutub kaubandus rohkem kui viimase 50 aasta jooksul kokku. Nendel väidetel on tõepõhi all - aastaks 2020 peavad jaemüüjad rahuldama mitte ainult X-põlvkonna, vaid ka Z-põlvkonna vajadused, kellest saab mõne aasta pärast märkimisväärse ostujõuga kliendirühm.
- Kaubandus aastal 2020: pilk tööjõuhalduse lähitulevikku Foto: iStock.com
Tegelikult saab Z-põlvkonnast 2020. aastaks suurim tarbijagrupp kogu maailmas. Nende uute tarbijate kasutuses on kõrgtehnoloogiline riist- ja tarkvara ning enneolematu juurdepääs eri ostukanalitele. Neil on teadmised ja vahendid, et leida üles parim pakkumine, kuid samas peavad nad oluliseks, et nende poolt väljavalitud jaemüüja on sotsiaalselt vastutustundlik, kirjutab jaekaubanduse inimkapitali juhtimise ja haldamise ettevõte Kronose juht Jennifer Johnson Retail Customer Experience portaalis.
Ühesõnaga, tegemist on ennenägematu ostujõuga tarbijarühmaga ja 2020. aasta ei ole mägede taga.
Mida saavad jaemüüjad teha, et selleks oluliseks muutuseks valmis olla? Lihtne vastus sellele küsimusele on võtta kasutusele uusim müügitehnoloogia ja optimeerida müügikanaleid. Aga veelgi olulisem on võimaldada oma töötajatel (kellest paljud on ka ise Z-põlvkonna esindajad) anda panus suurepärase ostukogemuse loomisel. Selleks on vaja muuta senine rutiinne töö strateegiliselt suunatud tegevuseks, kaasates töötajaid oluliste äriotsuste tegemisse.
• Tehisintellekti (AI) ja masinõppetehnoloogia kasutuselevõtt tugevdab ettevõte planeerimissuutlikkust ja annab väärtuslikke teadmisi, ilma milleta ei saa saavutada häid äritulemusi. • Töötajate töögraafiku revolutsioonilised haldamislahendused aitavad juhtidel koostada töögraafikuid, mis vastavad töötajate soovidele ja samas tagavad tema tootlikkuse. • Tööjõuhalduse mobiilsed rakendused ja tehnoloogia võimaldavad töötajatel ja juhtidel töötada sõltumata asukohast, ajast ja töö tegemise viisist.
Üheskoos ja eraldi parandavad need lahendused oluliselt jaemüüjate personali haldamise suutlikkust, suurendavad läbimüüki ja tulusid ning võimaldavad juhtida kogu äritegevust tõhusalt ja kasumlikult.
Vaatame eespool nimetatud kolme uuendust lähemalt ja kujutame ette, milline võiks välja näha jaekaubandus aastal 2020.
Nutikas töö: tehisintellekt ja masinõpe
Tehisintellekti ja masinõppe täiustamine on enneolematu võimalus tõhustada tööjõu haldamist ja tulemuslikkust.
Need tehnoloogiad võimaldavad jaemüüjatel töödelda suurandmeid viisil, mis varem oli võimatu. Juba praegu kasutavad mõned jaemüüjad võimsaid algoritme, mis võtavad arvesse selliseid väliseid muutujaid, nagu ilm ja liiklusummikud. Ehkki esmapilgul on raske näha, kuidas see aitab tööjõudu efektiivsemalt hallata, saavad juhid selle abil koostada väga täpsed ja samas paindlikud töögraafikud. See tähendab, et isegi lumetormi ja liiklusummikute korral saavad kaupluse juhid olla kindlad, et neil on eriolukorras tegutsemiseks olemas plaan ja piisavalt töötajaid.
Jaemüüjad saavad tehisintellekti ja masinõppe abil tõhustada ka töövoogu, analüüsides andmeid töölt puudumise, tööle hilinemise, kiirväljakutsete, ühest vahetusest teise ülemineku ja muu sellise kohta. See võimaldab hinnata töötajaid vastavalt nende riskiastmele, usaldusväärsusele, kaasatusele ja jõudlusele. Juhid saavad neid andmeid kasutada igapäevaste otsuste tegemiseks ja töötajad saavad selle kaudu pidevat andmepõhist tagasisidet.
Tõhusam töögraafik ja tootlikkus
Paljud jaemüüjad kasutavad juba täna lahendusi, millega saab koostada töögraafikuid, mis täidavad töötaja ootusi, samas tagades soovitud tootlikkuse. Teisisõnu, nad kasutavad tööjõu haldamislahendusi, mis leiavad tööülesande täitmiseks kõige sobivama töötaja ilma, et see suurendaks tööjõukulusid.
Nende paindlike süsteemide abil saavad töötajad näiteks töötada rohkem kui ühes kaupluses või frantsiisiettevõttes seal, kus ühes piirkonnas on palju eri müügikohti. See võimaldab juhtidel valida töötajaid nende kogemuste ja teadmiste järgi ning koostada paindlikke vahetusi.
Parem töökogemus mobiillahenduse abil
Tööjõu haldamistehnoloogia uued lahendused võimaldavad kasutada rakendusi inimese poolt eelistatud mobiilseadmes.
Töötajate jaoks tähendab mobiilne tehnoloogia võimalust saada oma käsutusse palju rohkem teavet ja töötada paindlikuma töögraafikuga. Ootamatu vajaduse korral saavad nad oma mobiilseadme abil näiteks kutsuda vahetusse kiiresti tööjõudu appi. Need võimalused tasakaalustavad ka töö- ja eraelu, mis omakorda suurendab töötaja rahulolu.
Juhi jaoks tähendavad need mobiilsed lahendused seda, et juht ei ole enam aheldatud oma töölaua taha ja saab olla tõeliselt kasulik seal, kus ta on kõige tootlikum. Nad saavad tõeliselt juhtida käesolevat hetke ja suhelda töötajate ja klientidega müügisaalis, kus nad on kõige efektiivsemad. Veelgi parem on see, et need lahendused on seadmest sõltumatud ja neid saab kasutada üheaegselt laua- või sülearvutis, tahvlis ja nutitelefonis.
Uued lahendused järgmise põlvkonna jaemüüjatele
Osa sellest praegu veel uudsest tehnoloogiast on juba täna olemas ja muutub 2020. aastaks kaubanduses kindlasti igapäevaseks. Kõige uuenduslikumad kaupmehed juba edukalt kohaldavad sellist tipptehnoloogiat, et kaasata rohkem töötajaid, suurendada tootlikkust, olla äritegevuses paindlikum ning lõpptulemusena kasvatada käivet ning kasumit.
Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele