Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.
- DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud. Foto: Egert Kamenik
„Meie klient on nii tootja kui ka kaupmees ning sellest lähtuvalt on üles ehitatud ka meie teenuste portfell. Oleme seda arendanud vaatenurgast, et tarbija saaks kõik teenused kätte ühest kohast: maanteeveoteenuse väikesaadetistele läbi terminalide, otseveod tarnija loast haagistel, samuti erilahendused temperatuuritundlikele kaupadele, nagu toidu- ja keemiatooted jms. Lisaks pakume mere- ja lennuveoteenuseid, kulleriteenuseid, tolli-, aktsiisi- ja logistikalaoteenuseid,” loetleb Luht. „Tänu laiale teenuste spektrile on meie kliendid kõik Eestis tegutsevad tootmisettevõtted, maaletoojad ning jae- ja hulgimüüjad kõigis tööstusharudes ja kaubasegmentides.”
DSV kasutab asset-light ärimudelit ehk ettevõtte palgal pole autojuhte ega omata sõidukeid. „Meie kolm tugisammast on meie inimesed, meie infotehnoloogialahendused ning meie kliendid. Rahuloluküsitlustes kiidavad kliendid meie teenuse valikut, hinna ja kvaliteedi head suhet ning teenindust. Näeme, et suuremad ettevõtted eelistavadki tellida kogu teenuse ühelt usaldusväärselt teenusepakkujalt. Meie kliendid hoiavad seeläbi kokku väärtuslikku aega ning vähendavad teenusekulusid, mille saavad investeerida oma põhitegevusse.”
Tellimuste tegemiseks ja haldamiseks on loodud
kliendiportaal myDSV, kus kliendid saavad ülevaate kõigist DSV pakutavatest teenustest ning tellida nii maantee-, mere-, lennu- kui ka kullerteenuseid, samuti jälgida oma saadetiste teekonda. Suuremad tellimuste mahud on võimalik hallata API liidestuse abil otse kliendi majandustarkvaraga. Samas keskkonnas on mugav teha ka ühekordne veopäring ning sobivuse korral see koheselt läbi portaali tellimuseks vormistada. „Soovime, et meie klientide elu oleks võimalikult lihtne ja digitaalne. Sellest on saanud eraldi väljakutse – murda vanakooli harjumusi ehk pakkuda kliendile digitaalseid lahendusi, et viia päringud, tellimused ja koostöö kokkulepete haldamine telefonist ja Outlook’st digitaalsetele platvormidele,” räägib Luht.
Enamus meie püsiklientidest mõistavad, kui palju mugavam ja kiirem on kasutada loogilist kliendiportaali alates hinnapäringust ja arveldamisest kuni kauba jälgimiseni. „See on kiireim võimalus saada oma päringule vastus, ent loomulikult eeldab kvaliteetne logistika korrektseid saadetise andmeid, vastasel korral on kogu protsess aeganõudvam ja kulukam. DSV üks eesmärke on jõuda ideaalse tellimuseni. Iga saadetis peab saama alguse korrektsetest andmest – minimaalselt saadetise pakkeüksuste arv, mõõdud, peale- ja mahalaadimise aadress, tarnetingimus. Korrektsete andmete esitamine tagab kuluefektiivse ja kvaliteetse teenuse. Ühtlasi võimaldab see koostada vajalikke raporteid ja analüüse arendustegevusteks.“
Jätkusuutlikkus on aina olulisem nii siin- kui ka sealpool piiri
Aina enam küsitakse DSV-lt kaupade transpordiga seotud keskkonnamõjude kohta. Luhti sõnul ollakse Eestis alles üsna teekonna alguses. „Jah, täna tegeletakse oma jalajälge kaardistamise ehk CO2 raportitega, et teada saada kauba liikumise tegelik keskkonnamõju. Sellise raporti koostamine on DSV poolt teostatavatele vedudele on lihtne, sest andmed on süstematiseeritud ning kasutame EcoTransIT World tarkvara,” selgitab ta. „Meie pakume lisaks veel keskkonnajälje vähendamise teenust ehk võimalust kasutada nii maantee-, lennu- kui ka merevedudel keskkonnasäästlikke kütuseid. Lisaks pakume ka tarnahela analüüsi ja tarneahela keskkonnasõbralikumaks disainimist.”
Sageli küsivad keskkonnasäästlikku transporti DSV klientide kliendid, peamiselt suuremad rahvusvahelised kontsernid. Need on ettevõtted, kellel on suurem meediapilt ja kajastus ning neilt oodatakse reaalseid samme keskkonnamõju vähendamiseks. DSV on oma valdkonna teenäitaja ning on nende ülesanne olla üks rohepöörde eestvedajatest. DSV Estonia müügijuht nendib, et jätkusuutlike tegevuste arendamisse ja tutvustamisse suunatakse märkimisväärne ressurss, ent tegelik mõju sünnib sellest kõigest ikka koostöös klientide ja partneritega.
Iga saadetis omab digitaalset jalajälge
DSV puhul on digitaliseerimine juba pikaajalisem tegevus, kuid klientide vaates võib olla uudiseks see, et neil on sarnaselt kullervedudega olemas võimalus ka muude kaubasaadetiste reaalajas jälgimiseks. „Iga saadetis omab digitaalset jalajälge, millal, kust ja kuhu ta on liikunud ja millal kohale jõudnud. Kauba üleandmine ja vastuvõtminegi on muutunud digitaalseks ning autojuhtidel on selleks olemas digitaalsed tööriistad,” selgitab Luht. „Oleme tänu sellele oluliselt vähendanud paberimahukust transpordis, kuid omajagu teed on siiski veel käia.”
Võimalus oma kauba teekonda jälgida annab Luhti sõnul klientidele kindlustunde, kus nende saadetis on ja millal see sihtkohta jõuab. Samamoodi saab saadetise teekonda vajadusel üle vaadata ka tagantjärele. Transpordifirma jaoks ongi kõige olulisem pakkuda kindlustunnet. Ettevõtete jaoks, kelle kaubamahud on väga suured ning kes ei jõua ise iga oma saadetist jälgida, pakub DSV personaalse kliendihalduri teenust. Selleks on inimene, kes hoiab kliendi igapäevasel veokorraldamisel, kaubalaadimisel ja arveldamisel silma peal. DSV on ise küll suur ja globaalne, ent klientide jaoks ollakse alati olemas – lokaalne, paindlik ja kliendi nägu.
Kuigi transpordiäri on sesoonne, sõltudes klientide äride hooajalisest, riigipühadest ning logistikapartnerite töögraafikutest, kinnitab Luht, et nemad klienti hätta ei jäta. „Mahud on kõige suuremad kevadel ja sügisel – septembris, oktoobris ja novembris. Detsember on meie mõistes juba väiksemamahulisem kuu. Samas ei tasu ka jõulukuul jätta tellimusi viimasele hetkele. Eriti arvestades, et tänavu on detsember eriti töötajasõbralik ehk siis sisuliselt kuu kaks viimast nädalat ning uue aasta esimene nädal tõotavad tulla väga vaiksed,” selgitab ta. „Samas on alati „hiliseid ärkajaid”, kellel on vaja just siis teha viimaseid saadetisi. Ja nende jaoks oleme me olemas ning valmis pakkuma pühadeaegseid erilahendusi.”
DSV tegutseb 81 riigis ning kokku töötab ettevõttes 75 000 inimest. Kaupu liigutatakse tugevate partnerite abil igasse maailma nurka nii mööda maanteid kui ka kombineeritult õhu- ja meretranspordiga. DSV on globaalne logistikapartner, kelle puhul saavad kliendid kõik teenused ühest kohast, olgu tegemist lao- ja transporditeenuse või kauba pakendamise ja etikettimisega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.