USA tarbijad kulutasid „mustal reedel” ehk
päeval peale tänupüha ostudele 10,3 miljardit dollarit ehk 8,3% rohkem kui
mullu, tänu kaupmeeste suurtele allahindlustele elektroonikakaupadest
mänguasjadeni välja.
Tarbijad ilmutasid tarbimislusti hoolimata sellest, et kütuse eest tuleb USAs välja käia juba kolm dollarit gallonist, kodulaenude tagasimaksesummad kasvavad ning üldine ebakindlus majanduses kasvab.
„See on tavatult suur number, enam kui me ootasime,” ütles agentuurile Bloomberg Chicago uuringufirma ShopperTrack RCT asutaja Bill Martin. „Inimesed tahtsid oma dollarite eest võimalikult kasulikult kaubelda ning reageerisid allhindlustele aktiivselt.”
Tänavu kasvab kaupluste müük pühade ajal USAs 3,6%, ennustab ShopperTrack RCT, mis jääb alla läinud aasta 4,8% kasvule. USA jaemüüjate föderatsioon prognoosib novembris-detsembris käibe kasvu 4%, mis aeglaseim kasv 2002. aastast. Hiljutise küsitluse järgi vastas 55% poekülastajatest, et plaanivad tänavu kinkidele vähem kulutada kui 2006. aastal.
"Musta reede" nime kannab päev sellepärast, et umbes sellel ajal aastas jõuavad jaemüüjad kasumisse ehk punasest välja.
ShopperTrack RCT andmeil moodustab musta reede käive tavaliselt 4,5-5% kogu jõulueelsest müügist.
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.