Autor: Kaubandus.ee • 29. aprill 2008

Bränditurundaja: masendus paneb kõhtu orjama

TNS Emori bränditurunduse osakonna juhataja Aivar Voog ütles toiduliidu aastakonverentsil, et tarbimine võib väheneda, aga see ei tähenda, et tarbija ostab vähem, eriti toidukaupa.

"Ta ostab odavamat, kuid suuremas koguses," rääkis Voog.

Ebakindluse suurenemine tuleviku suhtes muudab tarbijad hinnatundlikumaks. Kui kallimate toodete müük ajutiselt väheneb, siis eelnevate aastate kogemus on näidanud, et toidukaupade tarbimise osakaal tarbijate ostukorvis võib majanduslanguse aegu oluliselt suureneda, kuna stress suurendab söögiisu.

"Ärevad ajad suurendavad eelkõige soodusmüügitundlikkust ja püüdu olla hinnateadlik," lisas Voog.

Praegu hindavad inimesed Eesti majanduse toimetulekut kriitiliselt, aga isikliku toimetuleku osas pole optimism veel kadunud. Neid, kes arvavad, et nende perel läheb majanduslikult paremaks, on enam-vähem sama palju kui aasta eest.

Samas on väärtustrendide kandepinnas toimunud viimase kahe aasta jooksul tähelepanuväärsed muutused. Inimesed hindavad varasemast rohkem korda ja võimu. "Tahetakse püsivaid liidreid," kommenteeris Voog.

Vähenenud on altruism, sotsiaalne osalus, keskkonnast hoolimine, terviseteadlikkus ja enda eest hoolitsemine.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700